יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

גלה את הנגר שבך


נגרות מקצוע עתיק, מוזכר עוד בתורה, אביו של ישו היה נגר. מקצוע עתיק זה התפתח בצורה עצומה במהלך השנים, מבחינה טכנולוגית, מבחינת תהליכי העיצוב ומבחינת הפופולאריות שלו. תפקיד הנגר ליצור רהיטים, הרהיטים מהווים את היסוד של הבית, בלעדיהם הבית ריק. אנחנו משתמשים ברהיטים בשביל כל דבר בחיים אם זה לאכול, לארח, לישון ועוד מגוון פעולות אחרות. נגר אחראי ליצור לנו את הרהיטים, תוך כדי התחשבות בפונקציה שלהם ובעיצוב שלהם.

מה נלמד בקורס?

הלימודי בקורס הנגרות סובבים סביב הנושא העיוני והמעשי, הקורס עצמו לוקח עשרה חודשיים והוא נלמד בשעות הבוקר. במהלך הלימודים תלמדו את יסודות תורת החומרים בהם משתמש הנגר, במהלך עבודתו תלמדו על מגוון העצים שיש, סוגי העצים, השימושים שלהם ומה האיכות של כל עץ. תלמדו לזהות מהו עץ ומהו קרש סינטטי, תלמדו את הדרך הכי מומלצת לעבוד איתו. בנוסף לכך תלמדו על כל חומרי העזר והמכונות שמשמשות את הנגר בעבודה, כמו: מכונות ידניות, מכונות חשמליות, מסורים למיניהם, פטיש, סוגים שונים של דבקים, צבעים ועוד. תלמדו כיצד לתפעל את המכונות, מה עושים עם כל מכונה, הצורה הבטוחה ביותר להשתמש בכל מכונה ומה עושים כשיש תקלה במכונה. בדיוק כמו שפעם ראשונה נכנסתי לחדר כושר חיפה וראיתי את כל מכשירי האימון, היה לי חשק עז לשלוט בכל הכלים, כך גם בכלי העבודה בנגריה. במהלך הקורס אתם עוברים העצמה אישית, תלמדו לבטוח בעצמכם, תלמדו כיצד לתמחר נכון את העבודה שלכם, כיצד לקנות חומרים ומאיפה, תלמדו את חשיבות המחזור ובכלל את כל מה שקשור לניהול סטודיו של נגרות. תלמדו על כל הטכנולוגיות החדשות, הקשורות לעולם הנגרות, את כל הפיתוחים האחרונים, במטרה שאתם תובילו את השוק קדימה ותמשכו כמה שיותר לקוחות.

עיצוב בעץ וצבע

נגר לומד להשתמש בשתי ידיו לשם עיצוב ובנייה בחומרי עץ טבעיים או מלאכותיים. כמו שמנתח מתחיל ללמוד מהיסוד את כלי הניתוח והתהליך לשם השלמת ניתוח, הרמת סינוס או ניתוח לב פתוח, כך גם הנגר לומד ללמוד את היסוד כדי לפתח את היכולת לבנות רהיטים בצורה מושלמת תוך התחשבות בחומר ובפונקציה. תוך כדי הקורס תלמדו לגלות את האומן שבכם, נגר הוא כמו כל אומן או יוצר, לכן כבר בתחילת הקורס תלמדו אוטוקד שזה תוכנה של שרטוט ממוחשבת, בה תלמדו לתכנן את הרהיט שתרצו, לבצע סקיצה מקדימה שלו ושרטוט מדויק. חשיבות השרטוט מאוד גבוה, משום שהוא נותן לנו את הבסיס לתכנון של הרהיט, על פיו אנחנו יכולים לקבוע את הצורה שלו, כמות העץ שאנחנו צריכים להשתמש ואפילו באיזה צבע נצבע אותו. תלמדו טכניקות של עיצוב בעץ, הכוללות גם היסטוריה של התפתחות עיצוב הרהיטים והעבודה בעץ עוד מימי קדם. תלמדו לפתח את הדמיון והיצירתיות שלכם, תוך כדי עבודה על הרהיטים, כמו כן תלמדו את סוגי הרהיטים שקיימים ומה תפקידם הפונקציונליים בחיי היום יום. תלמדו על חשיבות הפונקציונאליות בכל רהיט שתיבנו, מה מטרתה וכיצד ניתן לנצל אותה ולשלב אותה נכון, בתהליך עיצוב הרהיט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה