יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

לימודי איפור – תחביב וגם מקצוע


אלו הטוענים כי הבגד עושה את האדם, שוכחים כי לבגד מתווספים לרוב אלמנטים נוספים המשפיעים על המראה. אלמנטים אלו, הכוללים אקססוריז – תיקים, חגורות ונעליים, וכן עיצוב השיער ואיפור הפנים, מצטרפים יחדיו למראה כולל, שבמידה רבה אכן קובע את הרושם הראשוני שעושה האדם על סביבתו. במאמר זה נתרכז בתרומת האיפור, ובאפשרות ללמוד לאפר באמצעות קורסים שונים המקנים הכשרה כמאפרים מקצועיים.

בין אם אתם חולמים להיות מיקי בוגנים כשתהיו גדולים, ובין אם פשוט בא לכם לדעת לאפר את עצמכם כמו שצריך לאירוע המשפחתי הקרוב, הרי שקורס איפור מקצועי יכול להעניק לכם את הכלים הבסיסיים והמתקדמים להבנה ושליטה טובות יותר בתחום. בשוק מוצעים כמה סוגי קורסים, ביניהם קורס איפור יופי בסיסי וקורס איפור מקצועי למתקדמים. מטרתם כוללת הן הקניית שיטות וכלים לאיפור מוצלח בחיי היומיום, והן (בקורסים למתקדמים) מתן אפשרות לרכישת מקצוע של ממש עבור הסטודנטים, והיכרות עם עולם האיפור והאופנה.

קורסי איפור מקצועי מציעים לרוב לימודי תעודה בהיקף כולל של 25-30 שעות, הכוללים לימוד טכניקות איפור, היכרות עם עולם האיפור והאופנה, הכרת מוצרי איפור שונים, סגנונות איפור, התאמת האיפור לסוג עור הפנים וכן התאמת סגנונות איפור לאירועים, לכלות, לפרסומות, להפקות סרטי תדמית והפקות אופנה ועוד. בסיום הקורס מוענקת לבוגריו תעודת גמר מטעם מוסד הלימוד. תעודה זו מסמיכה אותם לעבוד כמאפרים מקצועיים, ופותחת להם צוהר לעולם האיפור והאופנה.

מפתיע, אבל לימודי איפור נחשבים למבוקשים מאוד בשוק, במידה שאינה נופלת מזו של לימודי פסיכולוגיה. גם אם אלה הלומדים קורסי איפור אינם מקבלים תואר ראשון בסיום הלימודים, ואף שתעודת הסיום המוענקת להם אינה מוכרת כלל על ידי המוסדות הרשמיים בארץ, הרי שהם רוכשים מקצוע אטרקטיבי שהשכר הממוצע בו יכול להגיע לסכומים נאים ביותר, בעיקר לאלה המצליחים להשתלב בשוק האירועים או בעולם הפרסומות. חלק מבתי הספר לאיפור אף מבטיחים לסדר לבוגריהם המצטיינים עבודה של ממש בסיום הלימודים.

קורסי איפור מוצעים במגוון בתי ספר, קטנים וגדולים, בארץ. לכל מוסד יתרונות וחסרונות, וכדאי לברר ולקבל המלצות על הקורסים השונים המוצעים בכל מוסד. בית ספר גדול, שלעיתים אף שייך לרשת בינלאומית, מעניק גב חזק לסטודנט ולרוב יש לו קשרים בתעשייה, כך שיש סיכוי להשיג בעזרתו עבודה בסיום הלימודים. לעומת זאת, בית ספר קטן עשוי להעניק יחס אישי יותר וליווי צמוד של מאפרות ותיקות.

לסיכום, לימודי איפור הינם הזדמנות מצוינת לשלב בין תחביב למקצוע, בלי קשר לתחביב לקנות מוצרי קוסמטיקה בניו פארם מבצעים,  התחום הזה מתאים במיוחד לבעלי יד אמנותית וחיבה לאסתטיקה ויופי. הלימודים כוללים חלק תיאורטי וחלק מעשי, המשלב תרגול רב, והם גם מסייעים לסטודנטים בהכנת תיק עבודות אישי. ניתן לרכוש הכשרה נוספת בתחומי איפור ספציפיים בעזרת קורסים מתקדמים, המאפשרים התמקצעות בתחומים מרתקים כמו איפור גוף, איפור לעולם התיאטרון והמחול ואיפור לקולנוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה