יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

בחירה נכונה של קורסים מקצועיים


קורסים מקצועיים יכולים להעניק לכם כיוון חדש בחיים, לשפר את הפרנסה, לשפר תוצאות של בגרויות או לתת מענה לצורכי השלמת הכנסה. זאת רק רשימה קצרה וחלקית משלל האפשרויות שקיימות כיום במסגרת קורסים מקצועיים שונים המוצעים על ידי עשרות מוסדות ובתי ספר. אבל חשוב גם לזכור שעם המגוון מגיע גם הקושי בבחירה. כמו כן, לא תמיד כל מי שמצהיר על עצמו כמספק שירותים של קורסים מקצועיים אכן יספק לימודים מעמיקים שיענו על הצרכים שלכם. זאת בדיוק הסיבה שכדאי לשקול היטב בחירה נכונה בקורסים שיתאימו לאופייכם, יתנו מענה לצרכים המקצועיים שלכם ויועברו על ידי מורים מקצועיים ומנוסים. נסקור מספר דרכים לבחור ולברור קורסים מקצועיים שונים.

בדיקת המוסדות המקצועיים והתעודה שהם מספקים

רצוי לבדוק היטב איזה מוסד מספק את הקורסים המקצועיים שברצונכם ללמוד ומה חשיבות התעודה המקצועית אותה הוא מספק. בתי ספר ומוסדות שונים יוכלו אפילו להפנות חלק מהבוגרים למקומות עבודה שונים, או לספק דוגמאות של בוגרים שהשתלבו בהצלחה בתחום המדובר, דבר אותו ניתן לראות לרוב במוסדות הקשורים לתחומי מחשוב וטכנולוגיה אשר מספקים לבוגריהם השמה בהייטק במיטב החברות בארץ. חשוב מאוד לבדוק מהי בדיוק התעודה המקצועית שתוענק לכם ומה משקלה בשוק העבודה. גם אם לתעודה שם מרשים מאוד, אם מקומות עבודה אינם מכירים אותה, או את המוסד המקצועי המעניק אותה, סביר להניח שלא יהיה לה משקל רב. רצוי לבחור במוסדות לימוד וותיקים ומקצועיים ששמם הולך לפניהם. כדאי גם להתקשר למקומות עבודה שונים ולשאול האם התעודה המקצועית שתסופק לכם חשובה בתהליך מציאת העבודה. חפשו מכרים, חברים, או קרובי משפחה שלהם היכרות מקצועית עם התחום שברצונכם ללמוד, הם וודאי יוכלו לומר לכם באיזה מוסד מקצועי כדאי ללמוד ועם איזו תעודה כדאי לסיים את מסלול הלימודים המקצועי.

משך הלימודים, זמן קיום הלימודים ואפשרות המשך הלימודים

יש להתאים את סוג הלימודים לצרכים שלכם בכמה דרכים. קודם כל משך הלימודים. קורסים מקצועיים יכולים להמשך מספר חודשים או מספר שנים. אם ברצונכם לייצר לעצמכם אפשרות מהירה לפרנסה נוספת, סביר להניח שקורס של שנתיים לא יתאים לכם. גם זמן קיום הלימודים משמעותי. כיום ישנה מודעות גדולה לצורכיהם של אנשים עובדים ששואפים ללמוד ולהתקדם במקום העבודה, או לעשות הסבה מקצועית ולכן ברוב מוסדות הלימוד יוצעו קורסים מקצועיים גם בשעות אחר הצהריים והערב, לעתים זו קרן השתלמות עצומה לקריירה. צעירים שמעונינים לסיים את לימודיהם המקצועיים במהירות יכולים לבחור במסלולים קצרים ודחוסים יותר שמתקיימים בכל שעות היום. לפני שמתחילים ללמוד, כדאי גם לבדוק האם יש קורסים נוספים ומתקדמים יותר בתחום, או לימודי תעודה נוספים שיוכלו לקדם את מעמדכם בתחום שבחרתם אפילו יותר.

היכרות עם היכולות שלכם

לסיום, למרות שנראה שמדובר בהצהרה מובנת מאליה, רצוי לבחור בקורסים מקצועיים שיתאימו לכישורים ולאופי שלכם. אם מדובר במקצוע שאינו ממש מוכר לכם, פעמים רבות יציעו לכם בתי הספר מבחני התאמה ומיון שיוכלו לסייע לכם. זכרו, לימודים בקורסים מקצועיים אינם דומים ללימודים לבגרויות או ללימודים אקדמאים. המטרה אינה לעבור את המסוכה בהצלחה אלא לקבל תעודת הסמכה לעבודה שתלווה אתכם תקופה ארוכה. אל תתפשרו על קורס שלא נראה לכם שאתם מספיק אוהבים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה