יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

בין עבודות סטודנטים לקריירה מצליחה


רבים מאיתנו מוצאים את עצמם במהלך שנות לימודי התואר מסתובבים בין כל מיני עבודות שונות ומשונות. מבזבזים את הזמן עד לסיום התואר עם עבודות מזדמנות למטרות דמי כיס לבזבוזים. למעשה גם לאלה מאיתנו שכן מעוניינים בעבודה קצת יותר רצינית, רוב מקומות העבודה לא ממש נותנים את הסיכוי, ולא מסכימים לקבל סטודנט שמתמרן בין קורס אחד לשני, לעבודה במשרה מלאה ורצינית. סך הכול מדובר בתקופה יחסית ארוכה של שלוש עד ארבע שנים וחובה לנצל אותה לטובתכם על מנת שבסיום התואר תוכלו להמריא לקריירה ארוכה ומצליחה.

אז איפה נוכל למצוא עבודות קצת יותר רציניות למרות חוסר הניסיון?

הוראה והדרכה - תתפלאו אבל הדרך לקריירה מצליחה יכולה להתחיל כבר באותו מבחן פסיכומטרי ראשוני. תלמידים רבים שמסיימים בציונים גבוהים נמשכים בסופו של דבר על ידי המכונים על מנת ללמד בעצמם את הקורסים הבאים. מדובר בשעות יחסית נוחות או בשעות הבוקר או הערב והתשלום בהחלט מכובד. גם במסגרת הלימודים האקדמאיים עצמם סטודנטים מצטיינים רבים יכולים לשמש כמתרגלים במוסד הלימודי בו הם לומדים, במתן שיעורי עזר ותרגולים נוספים לסטודנטים המתקשים. בסיום הלימודים תזכו לנקודות זכות במקומות עבודה רבים שאוהבים עובדים בעלי יכולת מנהיגות והדרכה במיוחד למקצועות הניהול. ואולי בכלל בסופו של דבר זאת תהיה תחילתה של קריירה מזהירה בתור מרצים בכירים במוסדות המובילים.

שירות לקוחות - רבים מזלזלים במוקדי שירות הלקוחות אבל תתפלאו לגלות שאילו המקומות שבהם אפשרויות הקידום הם הרחבות ביותר. כמעט כל חברה שמכבדת את עצמה נוהגת להפעיל מוקד שירות לקוחות שייתן מענה לקהל הלקוחות בכל שעה. חברות רבות הבינו כי שירות לקוחות טוב הוא אחד הדברים שחשובים לכל לקוח מעבר לכל דבר אחר ולכן נוהגות לעשות ככל שביכולתם על מנת להשאיר את הנציגים הטובים ביותר ולטפחם לשנים רבות. כיום כמעט כל ראש צוות או מנהל מחלקה הוא נציג שירות לקוחות שעשה את כל הדרך מלמטה עד לתפקיד בכיר בחברה. עבודות שירות לקוחות הם נוחות מאוד מבחינת השעות כך שלא אמורה להיות לכם שום בעיה מבחינת השילוב עם הלימודים. הוכיחו את עצמכם איזה שנתיים שלוש זה בהחלט ישתלם בסיום הלימודים עם איזה שדרוג ניהולי.

התנדבות - נכון שרק שמעתם את המילה ובטוח דילגתם הלאה, בדיוק בגלל זה זאת הקטגוריה האחרונה כך שאין לכם לאן לדלג ופשוט תקראו ותפנימו. לא משנה איזה מקצוע אתם לומדים, חשוב ככל שיהיה, בלי ניסיון רוב הסיכויים שאף אחד בכלל לא יסתכל עליכם. התנדבות באחד הארגונים הקיימים בתפקידים הכי קטנים של אדמיניסטרציה, הדרכה, וכספים תועיל לכם הרבה בשורת קורות החיים בעתיד. מספיק שהתנדבתם שנה אחת ורכשתם ניסיון מקצועי וכבר תזכו ביתרון ענק על רבים, וחוץ מזה לכו תדעו אם לא תתפנה פתאום משרה באותו ארגון התנדבותי וישר יציעו אותה לכם בשל חריצותכם.
לעולם אל תגידו לא לשום דבר, מספיק להיות במקום הנכון בזמן הנכון, לעבוד קשה ומי יודע אולי בסוף כסא המנהל הבא יהיה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה