יום רביעי, 10 באוקטובר 2012

שוטי שוטי ספינתי – הכל על לימודי שייט


במערבולת השגרה היומיומית, כולנו מרגישים מדי פעם את הצורך להשתחרר. לנשום אוויר קצת אחר. נקי יותר, שקט יותר. נטול פיח ואבק. בשביל זה רובנו צריכים לתכנן מסלולי טיול, לארוז מזוודה, להזמין צימר או מלון, לקחת את האוטו או לעלות על הטיסה הקרובה.
אבל יש כאלו שכל מה שהם צריכים זה לצאת אל המזח. שם, עם חיוך על השפתיים, הם יניעו את היאכטה או הסירה הקטנה שלהם, כשברשותם מגבת, בגד ים וקצת בירות בשביל מצב הרוח. כי בלב ים, הכל פשוט טוב יותר.

הדרך אל האושר – רישיון שייט בישראל, אינה מסובכת או יקרה כמו שנוטים לחשוב. בתוך זמן קצר תוכלו גם אתם לקבל את רישיון השייט הנכסף ולדעת שבכל עת, בארץ או בחו"ל, תוכלו להשכיר יאכטה קטנה ולצאת לחוויה גדולה הכוללת עשרות מסלולי טיול ושייט.
לימודי שייט בישראל הם כבר מזמן לא עניין נדיר לעשירים בלבד. במדינה שחופי ים מלווים אותה לכל אורכה, אין פלא שבמרוצת השנים נולדו בתי ספר רבים ללימודי מקצועות השייט השונים.
ללימודי שייט לא צריך שום ידע מקדים, אם כי חובה להיות מעל גיל 21, בעל בריאות תקינה ורצוי מאוד שאתם לא מאלו שכל גל קטן גורם להם להקיא את נשמתם.

הלימודים, בדיוק כמו המבחנים בסיומם, מתחלקים לעיוני ומעשי. בחלק העיוני תלמדו את כל רזי הים, מושגים מעולם השייט, תפעול תקלות בים, ניווט על סוגיו השונים (חופי ובאמצעות מכשירים), מסלולי ים, שפת הקשר וכו'.
במרבית בתי הספר ישולבו השיעורים העיוניים עם תרגול מעשי, תחילת כצופים, בהמשך כמסייעים וקצת אחרי אמצע הקורס, תזכו לחוויה של להשיט את הכלי בעצמכם. וכן, בהמשך תגיע גם הפלגת הסולו. צמרמורת.

ההפלגות מתקיימות במרבית המקומות בכל ימות השבוע, בקבוצות של 4-7 אנשים (הכוונה היא כמובן ללימודי יאכטות. בלימודי סירות מהירות, מפרש, אופנוע ים ועוד, הדברים טיפה שונים). כך תוכלו ליהנות מיחס אישי של המדריך, וממעקב צמוד יותר אחר היכולת שלכם והשיפור אותו אתם מציגים.

ואז זה נגמר. מבחן עיוני (לא פשוט בכלל), מבחן מעשי (אותו מרבית החניכים עוברים) וסיימתם לימודי שייט בהצלחה. עכשיו מתחיל הכיף האמיתי.
קבוצת בעלי רישיון השיט בישראל ובעולם זה הרבה מעבר לאינדיודואלים שקופצים מדי פעם אל הים. באמצעות פורומים שונים, כניסה לקבוצה הזאת תהפוך אתכם לחלק מחבורה מגוונת ועליזה של אנשים שאוהבים את הים. תוכלו לקבוע מסלולי טיול יחד, לקבל עצות להשכרות יאכטה בחו"ל, תכירו מבצעים שווים, תוכלו לשמוע חוויות מאנשים שניסו, אזהרות ממקומות מהם עדיף להתרחק, ובתוך זמן קצר תמצאו את עצמכם עם בירה, אוכל, מוסיקה וחברים חדשים תוהים לעצמכם למה לא עשיתם את זה קודם.
זה הזמן להוסיף קצת פלפל לחיים. לימודי שייט – מרטיבים את החיים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה