יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

לימודי סוכן ביטוח


במידה ואתם קוראים את המילים האלו עכשיו, ככל הנראה אתם עומדים לפני החלטה מאוד חשובה בחיים שלכם, ההחלטה בנוגע לעתיד המקצועי שלכם. בטקסט הקצר שלפניכם נסקור בקצרה את התחום של לימודי ביטוח בארץ. מדובר ללא ספק על מקצוע שמבטיח לכם פרנסה קבועה ויציבה. בני אדם תמיד יצטרכו ביטוח כך שנדיר מאוד למצוא סוכני ביטוח ללא עבודה. תחום הביטוח נמצא בתנופת פיתוח רצינית וכיום הביקוש לאנשי ביטוח מקצועיים עולה בהתמדה. המצב הגיע לכדי כך שישנם תארים ראשונים בנושא הביטוח, לתשומת לבכם. ביטוח לא עוסק רק בפוליסות אלא גם בתכנון ובניהול של סיכונים עבור חברות ציבוריות או פרטיות בנושאים שונים.


ביטוח מבנה, ביטוח תכולה, ביטוח רכב ועוד



ישנם סוגים רבים של ביטוחים בעולמנו. הביטוחים הסטנדרטיים עליהם לומדים הם ביטוח מבנה, ביטוחי רכב שונים, התייחסות חוקית לסוגי הביטוח השונים, חישובים של תשלומי ביטוח, התייחסות ללקוחות ועוד. מאחר וכיום באופן כללי תחומי הלימוד הולכים ונהיים יותר ויותר ספציפיים, ניתן להתמחות היום בסוגי ביטוח ייחודיים כגון ביטוח ימי, ביטוח עסקי ועוד. ענף הביטוח הולך ותופס מקום מרכזי במשק הישראלי. העולם בו אנו חיים הוא עולם רווי בתנודות חזקות ואין לדעת מה צופן לנו העתיד. אי לכך, כיום ישנם מסלולים רבים ומגוונים ללימודי ביטוח.


סוגי מסלולים שונים



ישנם מספר מוסדות שמעבירים קורסים בהיקפים שונים בתחום הביטוח. ישנם לימודי תעודה שמיועדים להסמיך את הבוגרים שלהם בתחום ביטוח ספציפי אחד כמו למשל לימוד ביטוח פנסיוני או ביטוח מבנה, קורס ביטוח ימי, לימוד ביטוח אלמנטרי, קורס חיתום רפואי ועוד. קורסים אלו אורכים לרוב 70-120 שעות ונלמדים פעם או פעמיים בשבוע כשישנה אפשרות ללימודי ערב או יום. לימודי ביטוח לתואר ראשון נמשכים לרוב שלוש שנים מלאות כאשר לרוב ישנה אפשרות לפרוס אותם למשך זמן רב יותר.


היכן לומדים לימודי ביטוח?



אחד המוסדות המובילים בתחום הוא המכללה למנהל. במכללה למנהל ניתן לעבור לימודי ניהול וביטוח במסלולים שונים. לימודים אלו מתאימים הן לאלו שמעוניינים להשתלב בתחום והן לאלו שכבר עוסקים בתחום ורק מעוניינים להעמיק את הידיעות שלהם בנושא. מוסדות נוספים הם למשל המכללה האקדמית נתניה שמקיימת מסלול לימודים לתואר ראשון בביטוח, המכללה האקדמית כנרת בעמק הירדן שם ניתן ללמוד לימודי ביטוח לתעודה, מכללת מיטב, מכללת תפנית ועוד. לכל מוסד תנאי קבלה שונים וכך גם העלות של הלימודים משתנה ממוסד למוסד.


במה עובדים עם סיום הלימודים?



בוגרי מסלולי הלימוד השונים יוכלו להתחיל לעסוק בתחום מיד עם סיומם וקבלת התעודה או התואר. סוכני ביטוח יכולים לעבוד כיועצים או כמנהלי סיכונים בחברות ביטוח פרטיות, בשוק ההון, בקרנות פנסיה, כסוכני ביטוח פרטיים שמתעסקים בתחום של ביטוח רכב, ביטוח מבנה ועוד וכן בבנקים השונים. בהצלחה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה