יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

מורה פרטי לא רק לתלמיד המתקשה


מורה פרטי, מאפשר לנו להתעמק בתחום לימודים ספציפי, מחזק אותנו וחושף אותנו לשלל תחומים שאינם כלולים בתוכנית הלימודים הרגילה. שיעור פרטי לא נועד רק עבור התלמיד המתקשה, למרות הסטיגמה בעניין. כיום נוכל למצוא יותר ויותר ילדים, בעלי ציונים גבוהים, לוקחים שיעורים פרטיים אם זה בעידוד ההורים או מרצונם החופשי.

להגדיל את הפוטנציאל של הילד

הדעה הרווחת היא ששיעורים פרטיים, נועדו רק עבור התלמידים המתקשים, למעשה הדבר בכלל לא נכון. גם תלמידים חזקים, יכולים ליהנות משלל יתרונות במסגרת השיעור הפרטי. בעוד שילדים עם בעיות לימוד, מנצלים את השיעורים הפרטיים, כדי לשפר את יכולתם במקצוע כלשהו, התלמידים החזקים מנצלים את השיעורים הפרטיים, על מנת להעלות את הרמה שלהם באותו מקצוע. כיום רמת החומר הנלמד בבתי הספר היא ממוצעת, לכן ילדים אינטליגנטים, מרגישים משועממים והוריהם חשים שהפוטנציאל שלהם לא מנוצל. שיעורים פרטיים, מאפשרים להורים כלי איתו יוכלו לעזור לילד לממש את הפוטנציאל אשר טמון בו. כיום ניתן למצוא שיעורים פרטיים במגוון נושאים ולהתאים אותם במיוחד עבור הילד, מבחינת הרמה, חומר הלימוד, תדירות השיעורים ועוד. מלבד השיעורים הרגילים כמו: לשון, מתמטיקה ואנגלית, ניתן למצוא כיום שיעורים פרטיים מיוחדים כמו כלכלה, בהם הילד נחשף לתחומים מרתקים כמו: השקעות, ביטוחופיננסים. מחשבים, בהם הילד לומד תכנות מתקדם, בניית אתרים, קידום ועוד או רפואה, בהם הילד נחשף לנושאים הנוגעים למחלות ושיטות אבחון כמו: ממוגרפיה או קולונוסקופיה. בזכות השיעורים הפרטיים, ההורים יכולים להיות שקטים ובטוחים שהילד לא מתבזבז, אך עדיין ישנם מספר דגשים חשובים שהם צריכים לקחת בחשבון.

דגשים בבחירת המורה המושלם

כיום אנחנו יכולים למצוא אינסוף הצעות לשיעורים פרטיים, על ידי מגוון מורים בשלל תחומי לימוד, דבר שלרוב מבלבל ומקשה על ההורים לבחור את המורה המושלם עבור ילדם. ראשית כדאי להורים להחליט את נושא השיעור הרצוי, האם הם רוצים לתגבר את אחד השיעורים הרגילים של הילד או להעשיר את ידיעותיו ויכולותיו בנושא חדש, שאליו הוא עדיין לא נחשף. שנית, עליהם לערוך תחקיר, על מנת לבחון את המורים הפוטנציאלים לנושא, זאת ניתן לעשות בקלות דרך האינטרנט. במקרה בו ההורים רוצים להגביר את הפוטנציאל של הילד, חשוב שיבחרו מורה פרטי מקצועי ולא סטודנט. אומנם מורה פרטי מקצועי, יעלה להם יותר כסף, אך אם הם רוצים להעשיר את עולמו של הילד ולממש את הפוטנציאל שטמון בו, הם לא יוכלו לעשות זאת על ידי סטודנט, פשוט בגלל חוסר הניסיון והבשלות שלו בתחום. רוב המורים המקצועיים, מגיעים מהתחום ולרוב הם עוסקים בהוראה כבר המון שנים, כך שיש להם ניסיון ויכולת לבנות לילד תוכנית לימוד בהתאם לרמתו, כאשר המטרה הסופית היא לחשוף אותו לתחומים מגוונים שלרוב לא נלמדים בבית הספר לעבר זירת דרושים הייטק במשרות נחשקות בעתידו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה