יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

שיעורים פרטיים או לימודים בקבוצה ?


הורים רבים מתלבטים אם לשלוח את הילדים ללמוד במסגרת של חוג בהם הילדים לומדים עם קבוצה של ילדים בגילם או לשכור בשבילם שירות של מורה פרטי, כך שהם יוכלו לקבל את כל תשומת הלב הדרושה לשם הצלחתם.

יתרונות וחסרונות הלימודים בקבוצה

הלימודים בקבוצה לרוב נערכים במסגרת של חוג המורכב מחמישה עד שישה עשר תלמידים, תלוי באיזה חוג מדובר וגודל המבנה בו נערך החוג. קיימים היום שלל חוגים המורכבים מנושאים מרתקים שתפקידם למשוך את התעניינות ההורים והילדים. ישנם חוגי ספורט הכוללים: שייט, כדורסל, כדורגל, טניס, שחייה, התעמלות קרקע, קרטה, קפוארה, קרב מגה ועוד. ישנם חוגים הנוגעים בשלל התחומים של האומנות וכוללים: ציור, פיסול, שירה, גיטרה, פיסול ויצירה מחומרים ממוחזרים, פוטו שופ, צילום, עריכת סרטים, אנימציה ועוד. ישנם חוגי מוזיקה ונגינה הכוללים: גיטרה, אורגן, פסנתר, תופים ועוד. בנוסף לכך קיימת מגמה בשנים האחרונות של חוגים אקזוטיים כמו: שפים צעירים, חוג קרקס, קוסמים המהווים אטרקציה לילדים ולהורים שמתגאים על כך שילדיהם משתתף בחוג מיוחד שכזה. כמובן שישנם גם החוגים המסורתיים שנוגעים בלימודי המחשב בקבוצה, לימודי מתמטיקה, לימודי אנגלית, לימודי מדעים ועוד. יתרונות הלימוד בקבוצה במסגרת של חוג, הוא בכך שהילד יכול לקבל קישורים חברתיים, לפתח חיי חברה עשירים, ליהנות ממגוון חוגים מרתקים שלא תמיד ניתן למצוא בתור שיעור פרטי וכמובן לרוב גם המחיר הרבה יותר זול משיעור פרטי. החסרונות של שיעור קבוצתי, הוא בכך שהילד לא תמיד מקבל את תשומת הלב הראויה. הילד תמיד יהיה אחד מבין מספר תלמידים ותשומת הלב של המדריך או המורה צריכה להתחלק בין כל התלמידים, דבר שלא תמיד מועיל במיוחד עם מדובר במקצוע כמו מתמטיקה.

יתרונות וחסרונות השיעור הפרטי

שיעורים פרטיים היום ניתנים בשלל תחומים מרתקים לא פחות משיעורים קבוצתיים הנערכים בקבוצה ובמסגרת של חוג. שיעורים פרטיים יכולים להינתן בנושאים כמו: נגינה על אורגן, נגינה על גיטרה, ציור, פוטו שופ, החלקה על הקרח, שייט, מתמטיקה, אנגלית ועוד שלל שיעורים אחרים. כמובן שהשיעורים הפופולאריים ביותר הם השיעורים בהם התלמידים הכי מתקשים מתמטיקה ואנגלית. יתרונותיהם של השיעורים הפרטיים, הם בכך שהתלמידים לרוב מקיימים את השיעור בביתם כך שלא צריך להסיע אותם לחוג. התלמיד מקבל את כל תשומת הלב של המורה, משום שהוא התלמיד היחיד. המורה מתאים את תוכנית השיעורים על פי רמתו של התלמיד בלבד ומתעכב על הפרטים בהם הילד מתקשה לעיתים בגלל גירושין של ההורים או קשיים אחרים, דבר המעניק יתרון משמעותי על קבוצה לימודית. הרבה פעמים מדובר במורה מוסמך בעל תואר ראשון בתחום או כזה שסיים לימודי תעודה, תלוי כמובן בסוג השיעור. חסרונות השיעור הפרטי קשורים בכך, שהילד לא מקבל קישורים חברתיים ולרוב המחיר של השיעור מאוד יקר, הרבה יותר מלימודי קבוצה במסגרת של חוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה