יום ראשון, 16 בדצמבר 2012

ניהול אתר אינטרנט


העולם שלנו הולך ונהיה מקוון יותר מיום ליום. אנחנו מתקשרים עם חברים ובני משפחה דרך הרשת, מנהלים את לוחות הזמנים שלנו בצורה וירטואלית, עורכים קניות ברשתות השיווק השונות בעזרת האינטרנט ועובדים לעתים באופן מוחלט רק בצורה מקוונת. במידה ואתם נמשכים לעולם המקוון ומעוניינים להצטרף לעולם המרתק של מאחורי הקלעים שלו, ייתכן שאתם יכולים להיות יופי של מנהלים באתר אינטרנט כלשהו. בטקסט הקצר שלפניכם סיכמנו עבורכם את הנושא של מנהל אתר אינטרנט או כפי שקוראים לו בשפה המקצועית – Webmaster.


Webmaster – מה זה בדיוק?



Webmaster הוא האדם שאמון על התחזוקה ועל תפעול של אתר מקוון. לעתים מדובר רק על קישור בין הגופים או העובדים השונים באתר ולעתים מדובר על אדם שאחראי על כל התחומים שכרוכים בהקמת האתר וניהולו לרבות תחומים גרפיים, תחום הפיתוח, השיווק ועוד. אם מדובר באתר צנוע וקטן, לעתים קרובות Webmaster הוא הבעלים של האתר והוא גם המעצב והמפתח ואפילו כותב התכנים. באתרים גדולים יותר, הוא רק המתאם של הפעולות השונות שמבוצעות על ידי אנשי מקצוע מתחומים שונים. בין תחומי האפשרות שלו ניתן למצוא הסדרה וניהול של זכויות הגישה של משתמשים שונים, בקרה על השינויים שנעשים באתר, שליחה של עלונים למשתמשים השונים, טיפול ומעקב אחר פניות ותלונות של משתמשים, מעקב אחר תקינות הקישורים ועוד.


הכשרה של Webmaster



באופן עקרוני כל תחום ההכשרה של Webmaster הוא נושא יחסית פרוץ. מאחר וכפי שציינו מדובר על רמות שונות של ניהול, כך גם מדובר על סוגים שונים של הכשרות. לעתים מנהל האתר יהיה חייב להכיר את תפעול השרת ולעתים עליו יהיה רק לדעת מה אמור השרת לבצע ולדעת להנחות את מי שאחראי עליו. במקרים מסוימים המנהל צריך להכיר לעומק את התחום של קידום אתרים ובמקרים אחרים המנהל יעבוד מול חברה חיצונית של קידום אתרים ולכן לא יצטרך להכיר את התחום כלל. אי לכך, יש להבין במה הדברים אמורים. מן הסתם ככל שהאתר מורכב יותר ומקצועי יותר, המנהל של האתר צריך לעסוק יותר בניהול הלכה למעשה ופחות בתחומי ההתמחות השונים.


מדוע זה תפקיד כל כך חשוב?



בסופו של דבר, המטרה של הקמת אתר אינטרנט היא להגיע לקהל יעד כמה שיותר רחב. במידה והאתר לא יהיה אטרקטיבי מספיק, במידה וינוהל בצורה כושלת וחובבנית ובמידה ולא יקודם כראוי, הוא עלול להיעלם לתהומות הנשייה של האינטרנט. אי לכך, Webmaster הוא האיש שעל כתפיו מוטלת האחריות הכבדה של הצלחת האתר. במידה ואתם מאמינים כי אתם מתאימים לעבודה מסוג זה, ישנם קורסים רבים בנושא שניתן לעבור במוסדות אקדמיים שונים. מנהל אתר מוצלח ואיכותי יכול להתאים את האתר לצרכי השוק ולרצונות ושאיפות הלקוח, מסוגל להעלות את האטרקטיביות שלו בעיני המשתמשים ובעיני מנוע החיפוש ובסופו של דבר לתרום לכך שהאתר יגשים את הייעוד שלו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה