יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

מורה פרטי - איך בוחרים ?


המגמה היום היא להבין שהחינוך הציבורי לא באמת מאפשר לילדים שלנו את התנאים הטובים ביותר להגיע רחוק ומהר. נראה כי לא רק ילדים שסובלים מבעיות קשב וריכוז או מתקשים בלימודים מגיעים ללמוד או להיעזר במורים פרטיים אלא גם ילדים מצטיינים מגלים שהלימוד בעזרת מורה פרטי מאד מקדם אותם ומאפשר להם להגיע להישגים לימודיים ואינטלקטואלייים יוצאי דופן. אז מה יש בעצם במפגש הזה אחד על אחד שמקצר תהליכים ויוצר עבור הילד מקפצה לשלב הבא שלו ?
כשאנו רוצים לבחור מורה פרטי עבור ילדינו, יש בפנינו שיקולים לא מעטים שצריך לקחת בחשבון, בשונה מהסכם זוגיות והחלטות דומות. קודם כל יש כמובן שיקולים טכניים - מחיר, מקום מגורים, זמינות של המורה בהתאם לצרכים שלנו ואפילו מידת המוכנות של הילד לשתף פעולה תלויה לפעמים בכך שהוא יודע שחברו הקרוב מבקר אצל מורה מסוים ולכן יסכים גם הוא ללכת ללמוד אצל אותו מורה. אבל השיקולים המשמעותיים באמת לבחירת מורה פרטי, שונים במקצת ורגשיים הרבה יותר.

מורה פרטי - שיווק זה לא הכל

אז בואו נבדוק איך אנו בדרך כלל בוחרים מורה כזה? בואו נגיד שהמורה למתמיטיקה הבהירה לנו ולילד ללא כל צל של ספק שבקצב הנוכחי הוא לא יוכל להגיע להישגים הלימודיים המספיקים והמתאימים לגילו. החלטנו שאין ברירה ואנו ניתן לילד את האופציה המתאימה להתחזק בלימודים. איך נמצא לו מורה? יש לנו אפשרות לעיין ראשית כל בעיתונים המקומיים ובמדורי הפרסום סביר שנמצא בסמוך לפרסומות של מכונת קפה יד שנייה במחיר טוב, גם מודעת פרסום של סטודנט כזה או אחר המציע שיעורים פרטיים בבית הלקוח ובמחיר נוח. לעיתים סטודנט כזה אכן יכול להיות מורה פרטי נפלא אך בדיוק כמו שלא נבחר עבור עצמנו מטפל הילינג לדוגמא בעקבות מודעה מודבקת על אחד העצים- "טיפול הילינג במבצע," כך ננסה לדעת משהו או לקבל המלצות על המורה בו נבחר עבור ילדנו. כדאי שהמורה בו אנו בוחרים יהיה אמין, מנוסה, מוכר, בעל המלצות , לבבי, סבלני ויעשה עלינו רושם טוב ואמין לפני שניכנס להתקשרות איתו.

מורה פרטי -  הדרך המהירה להתקדם

מורה מתאים יוכל לעזור לילד להתגבר על חסימות דווקא מתוך עבודה אישית. הוא יוכל לטעת בו אמונה בעצמו וביכולותיו ולחזק את כישוריו הייחודיים . להפוך עבורו מקצועות בעייתים למאתגרים ולצאת עימו להרפתקה אישית במקום לתת לו את החוויה המוכרת מבית הספר של תסכול והשוואה לשאר הילדים.  מורה נכון יגרום לתחושת וחווית הבעיה להיעלם ובמקומה יטעין את הילד באהבה למקצוע. יאפשר לילד באמת להתקדם בקצב האידאלי עבורו ויתאים את עצמו לצרכים הרגשים והמנטאליים של התלמיד שלו. לעיתים רבות מורה פרטי אינו מותרות אלא ממש ההבדל בין ילד מתוסכל ומיואש מעצמו לבין ילד שעולה על דרך המלך להצלחה בלימודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה