יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

שיעורים פרטיים לתלמידים עם הפרעות למידה


להיות ילד זה לא קשה, להיות ילד שלומד בבית ספר זה עוד יותר לא קשה, ולהיות ילד עם בעיות קשב וריכוז או בעיות למידה נוספות זה הדבר הקשה מכל. תלמידים רבים נאלצים לסבול שנים רבות מלימודים מייגעים, חוסר הבנה מצד המורים וההורים, שעות של ישיבה בכסא שהן עינוי עבורם, וכל זה תוך תפיסה שלהם את עצמם ככשלון.

זה לא חייב להיות ככה. עם קצת עזרה חיצונית תוכלו לשפר את הבעיה של ילדכם ולהקל על המצב.
גם אם הילד שלכם לא אובחן בסובל מהפרעת קשב וריכוז, ישנם ילדים עם בעיות רגשיות המפריעות להם ללמוד ומקשות עליהם להתרכז. הילדים הללו צריכים עזרה נוספת בבית, בשעות אחר הצהריים. קשה להם להודות שהם צריכים עזרה והם מעדיפים להיתפס כבלגניסטים מאשר להודות בבעיה.
לנו כהורים יש אחריות גדולה על מצב ועלינו לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע להם לעבור את השנים הקשות הללו. רייטלין הוא חומר כימי עם תופעות לוואי רבות, כיתה טיפולית יוצרת סטיגמה שמורידה את ההערכה העצמית של הילד. אין פתרונות קסם, ולכן חשוב לתת לו עזרה שלא תיפגע בו.

מורה פרטי שהילד יתחבר אליו, ושידע לדבר אל ליבו הוא לפעמים פתרון קסם. מורים פרטיים שמתמחים בילדים בעלי בעיות למידה יודעים איך לגשת, איך לדבר, מכירים את הדרך שבה הילד חושב ומה הוא מרגיש. מורים כאלה יכולים לשפר את המצב פלאים ולהציל את הילד.
איך בוחרים מורה לילד עם בעיות למידה

חשוב שהמורה והילד יסתדרו ברמה הבינאישית, בחרו מורה שהילד יעריץ וישמח לבלות איתו את הזמן. ילדים עם בעיות למידה לא אוהבים ללמוד וזה נראה להם כמו סיוט. אם הם יעשו את זה עם אדם שהם מעריכים ואוהבים זה יקל על המצב. הפגישו בין המורה לילד כמה פעמים ובידקו אם יש ביניהם כימיה.

בדקו שיש למורה ניסיון עם ילדים בעלי הפרעות למידה. כולם יכולים להיות מורים פרטיים, אבל לא כולם יכולים להיות מורים פרטיים של ילדים עם בעיות למידה. חשוב שיהיה זה מורה שמכיר את התחום, שעבד עם ילדים עם בעיות מסוג דומה ויודע להתמודד עם המצב.
ילד עם בעיות למידה בדרך כלל לא מסתדר במספר מקצועות, אל תיקחו מורה שמתמחה רק במקצוע אחד, אלא מורה שיוכל להחזיר את הילד למסלול, שיעשה לו סדר מא' ועד ת', שיעזור לסדר את החומר הלימודי בכל המקצועות ויחזיר אותו לתלם.

רבים מאיתנו חושבים שבית ספר יסודי או תיכון זה קלי קלות ואומרים לילדים שלנו שיחכו ליום שיגיעו לאוניברסיטה, מכללות או קורס פסיכומטרי, או בלימודי רפואה להבין מה זה בדיקת MRI ואיך זה עובד, ורק אז יתלוננו. אז חשוב להבין שילדים עם בעיות למידה חשים מועקה יומיומית, עבורם כל יום שבו הם צריכים ללכת לבית הספר הוא סיוט מתמשך, ואסור להזניח את מצבם.
אל תהססו, דברו עם מורה פרטי המתמחה בילדים עם בעיות למידה עוד היום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה