יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

לימודי תעודה - הנאה בלמידה


אם אתה סבור שעוד תואר הוא לאו דווקא הדבר החשוב בעולם הטקסט הבא הוא בשבילך.  מכללות ואוניברסיטאות מציעות לך מגוון של תוכניות לימוד מרתקות לתעודה. הלימודים הם במסגרות בית הספר להשתלמויות מורים, בית הספר לחינוך, בית הספר לחברה וממשל ובית הספר לאמנות. זמן הלימודים נמשך שבין שנה לשנתיים, כאשר במהלכם התלמיד עובר תהליך של פיתוח אישי, התמקצעות מקצועית לצד העשרת הידע במגוון תחומים. הלימודים מקנים לתלמידים תעודה בחסות  המכללה או האוניברסיטה. כעת נרחיב על מסלול הלימודים של בית הספר לאמנות


לימודי תעודה- בית הספר לאמנות



מסלול לימודי תעודה של טיפול באמנות נמשך שלוש שנים ומתקיים פעמיים בשבוע. התכנית כוללת הכשרה דרך סדנות חוויותיות וגם דרך לימודים דידקטים על גישות טיפוליות שונות בתחומי הפסיכולוגיה השונים. התלמיד מלווה בהדרכה קבוצתית ומקבל הנחיה לאורך הסטאג' בתרפיה באמנות במסגרות הטיפוליות והחינוכיות השונות. לעבודה המעשית בתרפיה באמנות יש להקדיש יום לימודים נוסף , כאשר ישנם מקומות בהם העבודה מתחלקת לשני ימים בשבוע בנוסף למסלול הלימודים. סטודנטים בעלי תואר ראשון אשר אינם השלימו שעות בתחום הפסיכולוגיה וכן בתחום ההאמנות, יוכלו לעשות כן במכינות של המכללה בחודשי הקיץ.
קצת על טיפל באמנות: מדובר בשיטת טיפול העושה שימוש בטכניקות שונות מן עולם האמנות החזותית כגון: פיסול, צילום, ציור, רישום וכו'. הנחת היסוד של השיטה היא ששימוש בחומרים פלסטיים בתוך עבודה יצירתית מעלים תכנים פנימיים של המטופל שלא היו נגלים באופן אחר. עבודה זו מאפשרת גישה למקומות לא מודעים בנפשו של המטופל ודרך נגיעה בחומר להגיע למסקנות חדשות וכמובן להטמרה בחיים. מטפל בתרפיה באמנות מתמחה במסגרת טיפול פרטנית, קבוצתית, זוגית ומשפחתית.


לימודי תעודה- הכשרת מדריכים לאמנות



מסלול לימודי תעודה של מדריכים לאמנות מתמקד בפן הקהילתי של העבודה. המחלקה נוסדה בשנת 1977 ומציעה שני מסלולי לימוד: המסלול של המדריך מוסמך לאמנות והשני הוא מדריך בכיר לאמנות. ההכשרה מכוונת לעבודה בקהילה ובמערכות חינוך הבלתי פורמליות כגון: עיריות, מועדונים, בתי אבותף החינוך המשלים, מרכזים קהילתיים ומסגרות משקמות. כמו כן, אחד הדברים המייחדים את המחלקה היא השילוב של סטודנטים המגיעים מהמתנ"סים, מובד לביטוח לאומי ואגף השיקום בשמשרד הביטחו. למעשה מסלול הלימוד הופך לסטונדנטים הללו לתכנית שיקומית.
הכשרת מדריכי אמנות לקהילה מועברת באופן עיוני ומעשי גם יחד. הסטודנט במסלול עובר תהליך של העצמה אישית כהכנה להיות מדריך לאמנות. בנוסף, הוא מגבש לעצמו ידע בכלים אמנותיים שונים ולומד את הנגיעה האישית שלו בתוך זה. גם במסלול לימודי תעודה של הכשרת מדריכי אמנות ישנו פרקטיקום במסגרות חינוך בלתי פורמלי או מסגרות משקמות. אחד הצ'ופרים במסלול הם סיורים מודרכים במוזיאונים ובתערוכות שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה