יום חמישי, 13 בדצמבר 2012

שיעור פרטי באיור


איור הוא כלי יצירה בעזרתו האומן מבטא את עולמו הפרטי וחושף אותו לעולם באופן ויזואלי על ידי היצירה המוגמרת. לימודי האיור נלמדים בשלל מקומות בארץ ומתאימים לכל גיל מהגן עד הזקנה. את האיור ניתן ללמוד במסגרת של חוג או במסגרת פרטית, השיעור הפרטי מעניק לתלמיד את היכולת לקבל את מלוא תשומת הלב מהמורה תוך כדי התקדמות בקצב אישי על פי רמתו האינדיבידואלית. האיור מעניק לילד אפשרות לפתח את הכישרון בתוכו לשפה אומנותית וכלי לביטוי עצמי.

שיעור פרטי באווירה אחרת

שיעור פרטי באיור מתאים לכל אותם ילדים המראים חוש יצירה מפותח ויכולת ציור טובה. השיעורים נלמדים בביתו הפרטי של הילד או בביתו של המורה. המורה הפרטי לאיור יכול להיות יוצר שמשלים הכנסה באמצעות מתן שיעורים פרטיים או סטודנט לאיור. איור היא טכניקה הנכללת בקשת היצירה ודורשת יכולת רישום טובה וחשיבה יצירתית ורעיונות לעיצוב חדרי ילדים. תהליך היצירה באיור מתבצעת על ידי טכניקות שונות של שימוש בקו וצבע. הקו והצבע משמשים ככלי ביד היוצר על מנת לבטא את מחשבותיו, רעיונותיו, רגשותיו או כל מסר אחר שהיוצר מעוניין להעביר דרך האיור. האיור מבטא שפה ויזואלית עבור היוצר, איתה הוא יכול לבטא את עצמו באופן אינדיבידואלי לחלוטין. האיור יכול לבוא בתור יצירת אומנות העומדת בפני עצמה או בתור חלק משלים מיצירת אומנות בטכניקה אחרת. באמצעות האיור היוצר יכול ליצור עולם שלם ולהמחיש אותו חזותית על דף הנייר או הקנבס. עולם עם דמויות ומבנים אשר לא קיימים במציאות אלה נבראים על הדף על ידי היוצר.

לחשוף את הכישרון הטמון בילד

שיעור פרטי באיור מכיל בתוכו סגולות רבות, הוא מתאים לילדים המתקשים לבטא את רגשותיהם, ילדים שסבלו מטראומה או ילדים המתקשים לפתח קשרים חברתיים. טכניקת האיור מעניקה לילדים כלי באמצעותו הם יוכלו לבטא את עולמם הפרטי בלי צורך לבטא אותו במילים. האיור מעניק לילדים אפשרות להיכנס לעולם בו הם ילמדו ליצור שפה אינדיבידואלית תוך כדי העצמה אישית ותהליך של התבגרות. במהלך השיעורים הילדים ילמדו טכניקות שונות באיור אם זה באמצעות עפרונות, צבעי מים, פנדה, שמן, אקריליק, קולאז', גועש, גיר ועוד. הילדים ילמדו את יסודות טכניקת האיור, תוך כדי מפגש עם שלל יוצרים שהשפיעו על הטכניקה ופיתחו אותה במהלך השנים על מנת להעניק לילד השראה. הילד ילמד כיצד לפתח רעיון וכיצד ליישם אותו על הדף מבחינת הקומפוזיציה, הצבעים והחומרים שהוא משתמש. הילד ייחשף במהלך השיעורים לשלל אפשרויות השימוש באיור אם זה באיור על גלויות, קומיקס, ספרי ילדים, עיתונות, עטיפות של ספרים, קריקטורות ועוד. הילד ילמד במהלך השיעורים כיצד לפתח את חוש היצירה והדמיון, על ידי יצירת עולם ודמיות חדשות. שיעור פרטי באיור מעניק לילד כלי עצום, אותו הוא יכול לפתח בתור כלי לביטוי עצמי ומקצוע בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה