יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

מסלולים שונים בלימודי תקשורת


לימודי התקשורת הפכו בעשר השנים האחרונות לאחד מהמקצועות האקדמאים המבוקשים ביותר ורבים פונים ללמוד את מקצועות התקשורת השונים. עם התפשטות תקשורת ההמונים למחשב, לאינטרנט ולערוצי הכבלים השונים וצריכתם על ידי כמעט כל אחד, הפכו גם לימודי התקשורת למאד מבוקשים ונפוצים בקרב הדור הצעיר.


לימודי תקשורת במסלולים שונים



אחת הסיבות שלימודי תקשורת הפכו כל כך מבוקשים לאחרונה היא כי לתקשורת כיום יש תפקידים חברתיים שלא היו קודם לתקשורת שעיקר שימושה היה ככלי להעברת מידע. לתקשורת תפקידים חברתיים, כלכליים ומדיניים שאין לזלזל בהם ומכאן העוצמה הרבה הטמונה בה והמשיכה העזה ללמוד תחום זה. אנו נחשפים לאמצעי התקשורת כל הזמן במישרין או בעקיפין ודרכם להשפיע עלינו גדולה. לימודי תקשורת מלמדים את הצגת נושאי התקשורת השונים, כמו אקטואליה, חדשות, תיעוד, היסטוריה ותרבות, רכילות וכדומה.
יש מסלולים רבים בלימודי תקשורת כמו: חקירת תהליכים של התקשורת והמשתתפים בהם, אנשי התקשורת – מיהם ומה מידת השפעתם, קהל הצרכנים או החשופים לתקשורת, אמצעי התקשורת השונים, מסרי התקשורת וכיוצא באלה. לימודי תקשורת משלבים גם את הפן הטכנולוגי, הפן התרבותי והחברתי של התקשורת שהם הרבה מעבר למה שהיה נהוג ללמד בעבר במסגרת לימודי תקשורת מסורתיים שהם העיתונות, הרדיו והטלויזיה.


לימודי תקשורת – כושר ניתוח מתקדם



לימודי תקשורת מעניקים לתלמידים כלי ניתוח להבנת תהליכים שמתרחשים כיום בקרב הציבור וכיצד משפיעים אמצעי התקשורת על תהליכים אלה, או מובילים אותם או שבכלל יוצרים אותם. תלמיד שסיים לימודי תקשורת יוכל להתבונן בביקורתיות על התקשורת לסוגיה השונים וכן לנתח תקשורת בין אישית ביתר יעילות.


לימודי תקשורת – קורסים במסלולים שונים



לימודי תקשורת כוללים את הקורסים הבאים: יסודות התקשורת, חשיבה הומניסטית, דיני תקשורת, אתיקה בתקשורת, אסתטיקה, ניהול תקשורת, ניהול מסחרי, חשיבה חברתית, חשיבה מדעית, דת ותקשורת, כתיבה אקדמאית, דוברות, מוסדות התקשורת, אמצעי התקשורת השונים לרבות האינטרנט וכיוצא באלה.
לימודי תקשורת ניתן לעשות במספר מסלולים שהראשון מבינהם הוא לתואר ראשון אקדמי ואחריו באים לימודי תעודה בתחום, או לימודי קורסים ייעודיים של תחום התקשורת להכשרה מקצועית של אנשים המעוניינים להשתלב בתחום התקשורת במקומות שונים. מסלולי לימודים אלה כוללים מסלול מיוחד ברדיו, עיתונאות, טלויזיה, שיווק ופרסום וכדומה.


לימודי תואר בתקשורת



לימודי תקשורת לתואר אקדמי נמשכים בדרך כלל שלוש שנים וניתן ללמוד תקשורת לתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון, תל אביב, בר אילן האוניברסיטה העברית בירושלים ובמכללות שונות, כמו המכללה למנהל, מכללת ספיר, המרכז הבינתחומי בהרצליה, מכללת רמת גן ואחרות. המסיימים לימודי תקשורת יכולים להשתלב בעולם התקשורת כתקציבאים במשרדי פרסום, שדרים וכתבים ברדיו ובטלויזיה, ככותבים בעיתונות, עורכים, מפיקי ובמאי רדיו וטלויזיה, תפקידים של דוברות והסברה, יחסי ציבור וכיוצא באלה. בוגרי האוניברסיטאות יהיו יותר מבוקשים מאלה שלמדו תקשורת בקורסים שונים בלבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה