יום שלישי, 18 בדצמבר 2012

קורס סוכן נדל"ן


ייתכן לו היינו נמצאים כעת לפני שנת 1996, הטקסט הזה לא היה נכתב. בשנה זו נחקק בישראל חוק תיווך מקרקעין ולפיו איש לא יכול היה לעסוק בעסקאות תיווך מקרקעין ללא רישיון מטעם רשם המתווכים במשרד המשפטים. חוק זה בא לעולם על מנת להבטיח כי רמת הידע והמקצוענות שנדרשות מאיש מקצוע בתחום זה יהיו מספקות. מאז שנחקק אכן עלתה רמת הידע מאוד בתחום. עד שהחוק נחקק, כל אדם באשר הוא יכול היה לפתוח מרד תיווך מקרקעין ללא שום צורך בתעודה או ברישיון ולעסוק בתחום לצורכי פרנסה. מאחר ומדובר על תחום מורכב מאוד שכולל פעולות שונות כגון יזמות בנייה, השכרה ומכירה של נכסים ועוד, אתם מבינים ודאי כי החוק המדובר הוא ברכה לכל הנוגעים בדבר.


מחירי נדל"ן, דינים וחוקים ועוד



אז מה צריך לעשות כדי לעבור את הבחינה של משרד המשפטים ולזכות ברישיון הנכסף? ובכן, לא תמיד צריך להשקיע בכך כסף. ישנה אפשרות לגשת לבחינות שמתקיימות שלוש פעמים מדי שנה באופן עצמאי ללא הכשרה מסודרת. אפשרות זו מיועדת במיוחד לאנשים עובדים שניחנו ביכולת אוטודידקטית רצינית. קורס תיווך נדל"ן יכול לסייע לאלו שרוצים לעבור את הבחינה, אבל שוב, הוא לא מחויב המציאות. ניתן לקבל חומר הכנה למבחן שכולל את חוק המתווכים, את התיקונים לחוק וכמובן נושאים חשובים בנושאי תיווך כמו מחירי נדל"ן, חוק הגנת הצרכן, דיני מקרקעין ועוד.


למי מיועד הקורס?



הקורס מתאים לכל מי שעוסק בתחום ומעוניין להעמיק את הידע שלו בנושא אך יפה גם למי שמעוניין לעשות בתחום את צעדיו הראשונים, להשתלב בעולם הנדל"ן ולעבוד בתור סוכן נדל"ן. תכניות הלימוד לפיכך מתמקדות בעיקר בפיתוח מיומנות ויכולת של הערכה והתמודדות מקצועית עם הדרישות של שוק הנדל"ן הישראלי. ישנם תחומי ידע נרחבים שזוכים לכיסוי בקורס כגון מחירי נדל"ן, חוקים ודינים וכיו"ב כפי שציינו לעיל. בין היתר מדובר על עקרונות בשיווק נדל"ן, פיתוח והשבחת נכסי נדל"ן, דיני שכירות, חוק המתווכים, מיסוי מקרקעין, מושגי יסוד בנדל"ן ועוד.


היכן לומדים את הקורס?



ישנם קורסים בארץ שמעניקים לבוגריהם תעודת גמר עם סיום הלימודים. עם זאת, נציין שנית, רק מי שיעבור את בחינה של משרד המשפטים יקבל את הרישיון לעסוק בתחום על כן התעודה עצמה אינה מספיקה. בין המקומות הפופולאריים ניתן למצוא את פאזל תקשורת, המכללה לנדל"ן, רימקס, אנגלו – סכסון, מכללת תמורה ועוד. המחירים של הקורס נעים בין 2400-3300 ₪ ולרוב אורכים בין שבעים לשמונים שעות במתכונת של פעם עד פעמיים בשבוע.
אם אתם מתעניינים בתחום ומעוניינים להתחיל לעסוק בו כמקצוע ראשי או כהכנסה צדדית, אם מחירי נדל"ן מרתקים אתכם ואתם נושמים נדל"ן, ייתכן ומדובר על אופציה מוצלחת עבורכם שכן עיסוק בתחום לא מחייב תואר אקדמי או זמן לימודים ארוך. בהצלחה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה