יום ראשון, 24 בפברואר 2013

לימודים ותמיכה


בארץ לימודים אינם נתפשים כמותרות אלא כצעד נורמטיבי, אחד מהצעדים בו כולם צועדים בתקופה זו או אחרת. חוק חינוך חינם חובה, הוא חוק שמלווה את הילד כבר מהיותו ילד קטן. משפחה שלא שולחת את ילדה לבית הספר עשויה להיות מועלת למשפט ולהסתבך עם החוק. האופציה הנפוצה כוללת שנתיים לפחות בגן ילדים ולאחר מכן 12 שנות לימוד בבית הספר ובתיכון. לאחר תקופה זו ניתן לבחור בשיעורי ההעשרה ולאחר תקופת הצבא ניתן לבחור בין עשרות האופציות השונות הנוגעות לאחד מהתחומים בהם ניתן לעשות תואר ראשון.

מלגת לימודים

לימודי תואר דורשים הוצאה כספית לא מבוטלת, להוצאה זו יש הוצאות נוספות כגון דלק, קניית כרטיסיית אוטובוס, קניית ציוד וספרי לימוד, השכרת דירה במקרה הצורך, מורים פרטיים וכיוצא בזה. בארץ מעטים הסיטואציות בהם אנשים ידלגו על שלב הלימודים עקב בעיות כלכליות. בהנחה ומדובר בסטודנט שקשה לו לשלם את שכר הלימוד, לרוב באפשרותו להגיש בקשה למלגה. מלגה זו ניתן לקבל או מהמדינה או מתורמים שונים שמקורם בדרך כלל בחו"ל. על מנת לעמוד בתנאי המלגה יש להוכיח זכאות ולהגיש טפסים שונים.

קורסים למשוחררים

גם ביטוח לאומי נרתם למשימה, כך שניתן כיום למצוא אלפי חיילים משוחררים שנעזרים בהכשרות מיוחדות, ההכשרות מתבטאות כקורסי לימוד שונים, קצרים ותמציתיים. קורסים אלו ניתן לקבל בעלות אפסית הודות להשתתפות הביטוח הלאומי וע"י מימוש הפיקדון של חיילים משוחררים. קורסים אלו מציעים מבחר רחב היקף של נושאי למידה. ניתן למצוא קורסים בתחום הספורט כגון קורסי הדרכה אירובית  למיניהן, מדריך חדר כושר וכדומה, קורסים בתחום הרפואה המשלימה כגון לימודי נטורופתיה או הומיאופתיה ועוד.

הטבות

קורסים אלו מתקיימים פעם או פעמיים בשבוע, כך שהם מאפשרים זמן ללימודים אחרים ולעבודה לטובת התפרנסות. מטרת הקורסים היא לאפשר למשוחררים הטריים לעסוק במה שהוכשרו בו וכך לעשות כסף בזמן שהם מתחילים תואר ראשון בתחום נוסף. התחשבות נוספת בציבור המשוחררים הטריים היא האפשרות לקבל דמי אבטלה במהלך הקורס, על מנת לאפשר אוויר לנשימה ולתת הזדמנות להשקיע בקורסים כמה שיותר.

בחירה נכונה

יש שחושבים שלימודי משחק או לימודי פילוסופיה הם תארים שלאחר מכן קשה להתפרנס מהם, אבל עובדה היא  שכן אנשים מתפרנסים בארץ ממקצועות אלו, לדוגמה מיכל צפיר. מיכל צפיר היא הוכחה אחת מיני רבות לכך שאם אוהבים תחום מסוים ניתן להתקיים ממנו בכבוד. כך שאם אתם נמצאים בשלב שבו לימודים היא התחנה הבאה שלכם, כדאי ללכת עם הלב ועם האמונה. כי כשיש רצון ויש הנאה זהו סימן שחצי דרך נעשתה לטובת ההצלחה. כך שאל תתנו לשום דבר לעצור אתכם לא כסף, (כי יש תמיכות מגופים שונים), לא נורמה, (כי רק אתם יודעים מה נכון לכם) ולא חשש (כי זה תהליך טבעי).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה