יום ראשון, 3 בפברואר 2013

לימודים למגישי עזרה ראשונה


קול הסירנה שמשמיע האמבולנס, מכניס סוג של אדרנלין, שכן מדובר באחד התחומים שכל רגע קטן עשוי לקרות בו משהו ועצם המפגש, החוויה והזכות להציל חיים, גורמת לכך שזהו אחד מאותם הקורסים שגם אם לא מתכוונים לעסוק בהם כמקצוע הם בעלי ערך עצום בפני עצמם.
מד"א הינו הארגון הרשמי אשר מעביר סדרה של קורסי לעזרה ראשונה בדרגות שונות, לימודים אלו הינם החל מקורס בסיסי לעזרה ראשונה ועד לימודי פרמדיק. כאשר הקורס הבסיסי יכול להיות לשם עיסוק כמתנדב באחת מתחנות העזרה הראשונה או לשם העשרה וידע אישי, בנוסף בחלק מהתחומים והמקצועות נדרש לעבור קורס כזה כחלק בלתי נפרד מהמקצוע כדוגמת מציל בבריכה או מדריך חדר כושר.
לימודי קורסים בעזרה ראשונה, מיועדים למי שאין לו כל ידע ובסיס בתחום, כאשר לומדים את כל נדרש כדי להצליח חיים במקרים פשוטים ומורכבים כאחד, הקורסים נמדדים לפי שעות הלימוד ויש קורסים של כמה ימים לעומת כמה חודשים בהתאם לתעודת ההכשרה שמעוניינים לקבל בסיום הלימודים.
התעודה המתקבלת תקפה לזמן מסוים וכאשר פרק זמן זה חולף, הרי יש לעשות קורס ריענון, שכן אחרת לא ניתן יהיה לעסוק כחובשים או כנהגי אמבולנס בצורה מקצועית, שכן זהו מקצוע שדורש ידע ואחריות ומידה ולמדתם לפני תקופה ארוכה, הריענון נועד לסייע לכם להיזכר בחומר הלימוד ובחידושים שישנם בתחום.

התנדבות בתחנות מד"א


קיימת אפשרות של לימודים תוך כדי התנדבות בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ, כאשר במקום לשלם על הקורסים השונים, ניתן לתת שעות התנדבות, וזה מתאים אף לנערים ונערות בתקופת התיכון, אשר יכולים להכיר את התחום ולעזור בעומס שיש על החובשים והצוות הרפואי באמבולנס במיוחד בתקופות של לחץ בשל מצב בטחוני בעייתי.
יש לדעת כי ההתנדבות דורשת סוג של מוכנות נפשית, שכן המפגש עם מקרי חירום קשים, עשויה להיות קשה מאוד במיוחד עבור חברה צעירים, שאין להם עדיין רקע בצבא או יכולת להתמודד מול מקרים מורכבים של חיים ומוות, שכן אף אחד לא יודע כאשר האמבולנס נקרא למקום מסוים, האם וכיצד זה עומד להתפתח או להסתיים.
אנשים שיש להם רגישות נפשית גדולה, כדאי יהיה שלא ייקחו חלק בהתנדבות במד"א, שכן זה עלול לגרום להם למצבים מאוד קשים, ישנן עוד אפשרויות להתנדב ולא חייבים לבחור באופציה הזו, עם זאת מדובר בחוויה מעצימה ומעצבת, ומי שיש לו את היכולת לעמוד בזה עשוי לגלות בעצמו צדדים חדשים ובעיקר להציל חיים.
הידע הנרכש בכל קורס של מד"א, הוא לכל החיים, שכן, לעולם לא ניתן לדעת מתי נצטרך לעזור למישהו בסיטואציה שכזו, וטוב שיהיה לכל אחד מאתנו את היכולת ברגע האמת להושיט יד לעזרה ואולי להציל מישהו או לגרום לו להחזיק מעמד עד אשר תגיע ניידת של מד"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה