יום חמישי, 21 בפברואר 2013

החשיבות של לימודים לתואר


בימינו, כמעט לכל אחד יש תואר ראשון, ולכן, ישנה חשיבות רבה עוד יותר לצאת אל לימודי תואר מתקדם. אם אתם רוצים למצוא מקום עבודה, אם אתם מעוניינים בקריירה ובהכנסה יפה, אם אתם רוצים להתקדם בחיים, אתם חייבים שיהיה לכם תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר.

השכלה אקדמית – כרטיס הכניסה למקום עבודה

במרבית מקומות העבודה, דרישת הסף הראשונה היא שיהיה לכם תואר ראשון ממוסד מוכר. לעיתים, זה פחות חשוב מה למדתם בתואר הראשון, אך עצם העובדה שצלחתם את שלושת שנות הלימודים וזכיתם בתעודה הנכספת, מיד תקדם אתכם על פני אחרים. הסינון הראשוני של מחלקות משאבי אנוש במקומות התעסוקה, וכן, חברות כוח אדם המבצעות התאמות למקומות עבודה, היא על פי קורות החיים שלכם. השורה הראשונה שהם יבדקו היא האם יש לכם תואר ראשון. ללא תואר ראשון, סביר להניח שכמות המשרות שתוצע לכם תהייה מצומצמת ביותר, ובוודאי לא כזו שתקדם לכם קריירה מרתקת.

השכלה אקדמית – פיתוח מיומנות ויכולת

לימודים במוסדות להשכלה גבוהה מהווים עבורנו לא רק כרטיס כניסה לשוק העבודה, אלא גם מפתחים את היכולות שלנו ואת המיומנויות שלנו. במהלך הלימודים תדרשו לעבור מבחנים, להגיש עבודות, לקרוא חומרים אקדמיים, לחשוב, להביע את עצמכם ואת דעותיכם. זוהי הזדמנות נהדרת לפיתוח האישיות, ללמידה וכמובן, לצבירת ניסיון ופרקטיקה אמיתית. אתם תדרשו לעמוד בזמנים, לדעת לנסח ולדעת להביע את עצמכם – אין ספק שמדובר בכלי חשוב מאוד בעולם המתקדם, וכמובן, כזה אשר יעצים את הביטחון העצמי שלכם ואת האמונה שביכולות שלכם.

השכלה אקדמית – הצעד לחיים בוגרים

אחרי שהשתחררתם מהצבא ועשיתם את הטיול הגדול, זהו השלב בו אתם תצטרכו להתחיל ולקבל החלטות, כאלו אשר ישפיעו על החיים שלכם ועל העתיד שלכם כבני אדם בוגרים. חשוב מאוד לשקול בצורה מסודרת את המסלול המתאים לכם לקראת תואר ראשון, בידקו את האופציות השונות העומדות בפניכם, בהתאם לכישורים שלכם וגם בהתאם למה שלשוק העבודה יהיה להציע לכם לאחר שתסיימו את הלימודים. נכון שכזה לצפות מה מזמן לכם העתיד בעוד שלוש שנים, כאשר תסיימו את התואר, אך חשוב מאוד לערוך אומדן, לבדוק מה מעניין אתכם ובמה אתם יכולים להצליח.

לימודים לתואר ראשון חשובים ביותר בימינו, מי שלא יוצא אל לימודים אל-תיכוניים, עלול למצוא את עצמו מחוסר עבודה או מסתפק בעבודה שאינה מציבה לו אתגרים של ממש. מתוך כך, מומלץ מאוד להשקיע את שלושת השנים בלימודים לתואר ראשון. לבחירת מקצוע הלימודים חשיבות רבה מאוד על העתיד שלכם, לא מדובר בבחירה של חדרי תינוקות, אותם תוכלו להחליף במהירות, אלא בבחירה אמיתית של ממש, כזו שתשפיע על הדרך העתידית שלכם. בעוד חדרי תינוקות תוכלו לשנות, מקצוע לימודים יהיה קשה יותר לשנות ולהחליף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה