יום ראשון, 24 בפברואר 2013

לימודים


לימודי רפואה משלימה ורפואה סינית הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר מבוקשים הודות למודעות הגוברת של אנשים מכל הארץ ליכולות וליתרונות של טיפול על ידי רפואה משלימה ושמירה על אורח חיים בריא על פי התורה הסינית או ההוליסטית. מרפאים ברפואה משלימה משתלבים בשוק העבודה כשכירים או עצמאים וזוכים לעבודה רבה וביקוש רב הן על ידי לקוחות פרטיים והן על ידי לקוחות מוסדיים המבקשים את השירותים של המטפלים לטיפול באינדיבידואלים או בקבוצות.

מהי רפואה משלימה

רפואה משלימה היא לעתים קרובות רפואה שבאה להשלים את הרפואה הקונבנציונאלית ונוקטת בשיטות טיפול המבוססות על תיאוריות של עולמות עתיקים. במסגרת הרפואה המשלימה ניתן למנות את הרפואה הסינית, שיטות הריפוי ההוליסטיות, תזונה ונטורופתיה מבוססות על תיאוריות של הרפואה המשלימה ועוד. גישה למרפאים של הרפואה המשלימה ניתנת הן במסגרת ציבורית בקופות החולים השונות והן במסגרת פרטית על ידי מטפלים פרטיים הנותנים שירותים בקליניקות פרטיות.

לימודי רפואה משלימה

עיסוק ברפואה משלימה דורש עריכת לימודים מקיפים ברפואה משלימה או לימודים ממוקדים באחד מתחומי הרפואה המשלימה. הלימודים בחוגים השונים מתקיימים במכללות לרפואה משלימה ובמכונים השונים המעבירים קורסים וסדנאות השתלמות לבעלי מקצוע או לסטודנטים המעוניינים לעסוק ברפואה משלימה כעיסוק העיקרי שלהם. מרבית מוסדות הלימודים משלבים לימודים תיאורטיים לצד לימודים מעשיים ומחייבים את הבוגרים בעבודה מעשית לפני קבלת תעודת המקצוע.

המקצועות המבוקשים

לימודים בתחום הרפואה המשלימה או בכל תחום אחר הם החלטה כבדת משקל שיש לבצעה לאחר בירור כל אפשרויות התעסוקה. מעבר על פרסום מודעות דרושים יכול ללמד באופן אמתי מה הדרישות של השוק לעבודה בתחום ולכן מועמדים המעוניינים להשתלב בתחום הרפואה המשלימה יכולים לקבל מושג אודות המגמות בשוק העבודה על ידי מעבר על פרסום מודעות דרושים בתחום הרפואה המשלימה. המגמות בשוק העבודה יכולות לסייע בקבלת ההחלטות ולהעניק לתלמידים העתידיים מושג לגבי היכולת שלהם להשתלב בשוק העבודה עם תעודת המקצוע אותו רכשו.

אפשרויות תעסוקה

בוגרי לימודים בתחום הרפואה המשלימה בין אם למדו בקורסים ספציפיים או בקורסים כללים ומקיפים יכולים להשתלב עם תעודת המקצוע שלהם במגזר הציבורי או העסקי. קופות החולים ובתי החולים בישראל מעניקים למטופלים שלהם גישה למטפלים בשיטת הרפואה המשלימה ולכן מעסיקים במסגרת הקופה אנשי מקצוע מתחום התזונה, מדקרים סיניים, מטפלי שיאצו, נטורופטיים ועוד. בוגרי לימודים בתחום הרפואה המשלימה יכולים להשתלב בקופות החולים ובבתי החולים כמטפלים.
אפשרות תעסוקה נוספת העומדת לרשות בוגרי הלימודים היא פתיחת קליניקה פרטית ומתן טיפולים בשיטות הרפואה המשלימה למטופלים באופן פרטי. מרבית המטפלים בשיטות הרפואה המשלימה עובדים באופן עצמאי ומעניקים טיפולים בקליניקות פרטיות כמו תזונאים, מעסים, מדקרים סיניים ועוד.
לסיכום, לימודים בתחום הרפואה הסינית פותחים לבוגרים שלהם דלתות ואפשרויות תעסוקה רבות הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי ומאפשרים את השתלבות מהירה ביותר בשוק העבודה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה