יום ראשון, 24 בפברואר 2013

לימודים בתחום המוזיקה


כמעט כל אחד מאיתנו מתחבר למוזיקה בדרך זו או אחרת. כמעט כל אחד שומע מוזיקה, אוהב זמר מסויים, מוריד מוזיקה למחשב או צופה מדי פעם בקליפים שונים ביוטיוב. מוזיקה היא שפה בינלאומית שמחברת בין כל המדינות, כל העמים וכל התרבויות. לכל עם ישנה מסורת הקשורה גם למוזיקה, והיום, כשהעולם הוא כפר אחד גדול, אנשים נפתחים לסוגים וסגנונות שונים של מוזיקה.

למי מתאימים הלימודים?

אם אתם רואים את עצמכם כמוזיקלים, אם ידעתם להבחין כבר לפי הצלילים הראשונים המושמעים ברדיו באיזה שיר מדובר או אם סיר וכף עשו לכם תמיד את החשק לתופף בתור ילדים קטנים, ואם אתם הופכים למסמר הערב באירועים אליהם אתם מוזמנים, אירועים קטנים וגדולים כאחד אצל אורבן אירועים, יתכן שאתם צריכים לפנות לכיוון של לימודים בתחום המוזיקה.

איזה מסלולי לימוד קיימים?

לימודים בתחום המוזיקה הם שם מאוד כולל למגוון רחב של מסלולי לימוד, הן מבחינת התחום הספציפי בתוך המוזיקה והן מבחינת המסגרת בה הם נלמדים. מוזיקה כוללת שירה ונגינה במגוון סגנונות- קלאסי, ג'ז, רוק ועוד, כתיבה והלחנה שהם כמובן חלק בלתי נפרד מהצלחתו של שיר או קטע מוזיקלי, וגם את החלק הטכני של המוזיקה, תחום הסאונד או התקליטנות. ישנם לימודים אקדמיים באוניברסיטאות או בתי ספר למוזיקה וישנם קורסים של פיתוח קול, תקליטנות, סאונד, עיבודים מוזיקלים ועוד.

לימודים אקדמיים

בתי ספר למוזיקה השייכים למוסדות אקדמיים ניתן למצוא באוניברסיטה העברית בירושלים. האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים היא אחד המקומות המכילים את כל תחומי המוזיקה האפשריים תחת קורת גג אחת. לימודים במקום פותחים לסטודנטים את כל הדלתות האפשריות כי מוזיקה קלאסית, מוזיקת רוק, מוזיקה ים תיכונית, קומפוזיציה ושירה, הכל נלמד במקום אחד עם טובי המורים גם בתחום הכתיבה וגם בתחום המוזיקה. סטודנט שיסיים את לימודיו במקום יוכל להחליט לאן מועדות פניו- האם הא רוצה להיות מלחין או האם אירועים קטנים הם המקום בו הוא רוצה לממש את יכולותיו המוזיקליות . הלימודים במקום נמשכים ארבע שנים. גם מכללת לוינסקי לחינוך מציעה לימודי מוזיקה משולבת בתעודת הוראה. בית ספר רימון מתמקד בלימודי ג'אז ומוזיקה בת זמננו. גם אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן מציעות תואר במוזיקה.

לימודי תעודה

בתחום הסאונד ניתן למצוא מגוון קורסים במכללות שונות. מכללת BPM למשל מציעה קורסי סאונד ותוכנות מוזיקה . בית ספר MUZIK בתל אביב מציע גם מסלול של תואר אקדמי ולימודי תעודה בתחומי הסאונד והתוכנות המוזיקליות וגם בתחום הכתיבה וההלחנה. אלה רק דוגמאות מתוך מבחר גדול של מוסדות המציעות קורסים כאלה ואחרים בתחומים שונים בתוך המוזיקה ובסגנונות שונים- רוק, ג'אז, מוזיקה אתנית ועוד.

אז אם אתם מתעניינים במוזיקה ואתם רואים בה את תחום עיסוק שאתם רוצים להתפרנס ממנו, שיטוט קצר באינטרנט יעלה בפניכם שפע של אפשרויות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה