יום חמישי, 7 בפברואר 2013

לימודים – איך עושים את זה נכון?


ישנו משפט האומר שאין אדם אשר גומר את לימודיו, אולם יש לימודים אשר גומרים על בן אדם, אמנם המשפט הזה נאמר בהומור, אך אם גם אתם נתקלתם בעבר או נתקלים בהווה בקשיים לשבת וללמוד, בקשיים להפנים חומר לימוד כזה או אחר, אם גם אתם לוקים מפעם לפעם בחרדה עקב הלימודים, אולי כדאי לבדוק האם אתם יודעים ללמוד. בבית הספר למדנו מקצועות כמו, היסטוריה, מתמטיקה, ספרות ואנגלית, אולם אף אחד מעולם לא אמר לנו שיש צורך גם לרכוש ידע באיך בכלל ללמוד, מה נכון ומה לא נכון לעשות ועד כמה הרגלי הלימודים שלנו משפיעים על תוצאות הבחינות שלנו ועל הידע שנשאר בזכרונינו.


טכניקות לימוד – הבנה ויישום



במאמר זה נביא לפניכם מספר הצעות לשיפור טכניקות הלימוד, כל טכניקה אשר תממשו תהפוך אתכם לתלמידים טובים יותר ותקל עליכם, לכן קחו את העצות ברצינות ונסו ליישמן ולא רק לקרוא אותן. דבר ראשון שעליכם לעשות הינו לפרוס את זמן הלימוד אנשים רבים נוטים להשאיר את הלימודים לרגע האחרון, זוהי טעות, אם יש לכם חודש ללמוד למבחן, נצלו את כל הזמן, לימדו כל יום פרק זמן מסויים ועשו הפסקות, כאשר תשובו מההפסקה תצטרכו לקרוא שוב בכדי להיזכר וכך יקרה שבלי לשים לב תשננו את החומר שוב ושוב עד שהוא ישב היטב בתוך ראשיכם.


כיצד משפיע שינוי מקום הלימוד על המוח?



דבר נוסף שעליכם לעשות הינו לשנות את סביבת הלימודים, אולי זה נשמע מעט מוזר, אולם המוח יוצר קישורים בין החומר הנלמד לסביבה, לכן ככל שיהיו יותר מקומות בהם למדתם, למוח יהיה יותר קל לשלוף את פיסת המידע הנכונה בכל זמן ומקום, אל תיצמדו לחדר אחד או לכיסא אחד, נסו לשנות את מיקומכם כל פעם. הדבר השלישי שאנשים אינם נוטים לעשות כאשר הם לומדים הינו בחינות עצמיות, אתם יכולים לשנן את חומר הלימוד פעם אחר פעם, אולם אם לא תעשו לעצמיכם תירגולים ומבחנים הערך של זה די נמוך, מחקרים מוכיחים כי סטודנטים אשר לומדים אך ורק ממבחנים ותירגולים מצליחים יותר בבחינות מאשר סטודנטים אשר שיננו את החומר פעם אחר פעם ללא בחינה עצמית.
דבר אחרון שיעזור לכם לעבור לימודים בהצלחה הינו, שילוב של כמה נושאי לימודים הקשורים זה בזה, כאשר אתם מתמקדים בנושא אחד לאורך זמן המוח מתעייף מהר יותר, נסו לשלב כמה תחומי לימוד שקשורים זה בזה באיזושהי דרך, בדרך זו המוח ישמור על רעננות כלשהי ביחס לתחום לימודים שעל הפרק ויהיה לכם יותר קל במבחן עצמו, שגם הוא בנוי בצורה של תפזורת ומגוון נושאים. אם כן חבל על הזמן, עיזבו את מדור מודעות אבל ואת עיתון הספורט והתחילו ללמוד, אם תעשו זאת נכון ההצלחה מובטחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה