יום חמישי, 7 בפברואר 2013

איך לבחור מסלול לימודים


ההחלטה האם ללמוד מדעי המחשב, מדעי ההתנהגות או מנהל עסקים מעסיקה את כל הצעירים והמבוגרים. בחירת מסלול לימודים קשה בכל גיל. הצעירים מתקשים לבחור את מסלול הלימודים הטוב ביותר בעבור צעדיהם הראשונים בשוק התעסוקה. המבוגרים מתמודדים עם קשיים דומים כאשר הם בוחרים הכשרה מקצועית למטרת קריירה שנייה או שינוי תחום עיסוק. כאשר בוחרים תחום לימודים יש להתייחס לשיקולים כמו תחומי עניין, יכולת כלכלית ותכנית לשילוב עתידי בשוק העבודה.
ישנם מסלולי לימודים שמציעים לבוגרים שכר גבוה ומבחר משרות עם תנאים אטרקטיביים בכל רחבי הארץ. בוגרים של תואר ראשון במחשבים, הנדסת תוכנה או הנדסת חשמל יוכלו ליהנות משכר מאוד גבוה ומבחר הצעות עבודה. בוגרי תואר ראשון בחינוך או עבודה סוציאלית יוכלו למצוא גם כן מבחר משרות. אך השכר שמוצע להם פחות אטרקטיבי. על אף השכר הנמוך, (באופן יחסי), בוחרים רבים לפנות אל לימודי עבודה סוציאלית, סיעוד או הוראה.
תחושת הסיפוק שמתלווה אל העיסוק בתחום הטיפולי מעוררת ביקוש גבוה. בוגרי תואר ראשון במדעי החברה או מדעי ההתנהגות נוהגים להעשיר את כישוריהם באמצעות לימודי תואר שני. בוגרי תואר שני בפסיכולוגיה או עבודה סוציאלית יוכלו למצוא משרות בכירות שמביאות עמן שכר גבוה. התואר השני והניסיון המקצועי מאפשרים לעוסקים בתחום הטיפולי להתקדם ולהקים עסקים מצליחים. באמצעות עבודה קשה ונחישות ניתן להצליח כמעט בכל ענף.


לימוד מקצוע מיד אחרי הצבא



הלימודים האקדמיים לא מתאימים לכל אחד. 3 שנים של לימוד באקדמיה, מבחנים ושעות ארוכות של תרגול עצמי מגבילים את כושר ההשתכרות של הסטודנטים. צעירים רבים מתקשים לממן את הלימודים האקדמיים, לשלם שכר דירה ולשלב בין לימודים ועבודה. בכדי לאפשר לצעירים לרכוש השכלה לצד עבודה במשרה מלאה מציעות המכללות מסלולי לימודים בשעות הערב לצד מסלולים מקוצרים. לימודי ערב מאפשרים שילוב של עבודה במשרה מלאה עם הכשרה מקצועית לפיתוח אישי וקידום.
צעירים שמבקשים למצוא מסלולי לימודים שיאפשרו להם תחילת עבודה מיידית בוחרים קורס ברמנים, קורס מאמני כושר או לימודי תזונה. מיכל צפיר היא דוגמה נהדרת לפיתוח כישורים והקמת עסק מצליח מייעוץ תזונה לשמירה על אורח חיים בריא. בוגרי הקורסים הללו יוכלו ליהנות מעבודה עם שעות גמישות, שכר גבוה וסביבת עבודה מעניינת. החשיבה לטווח הארוך היא שמאפשרת לצעירים לפתח את כישוריהם המקצועיים, לצבור ניסיון ולהרוויח שכר גבוה כבר בגיל צעיר.
מעטים יודעים כי בעזרת תעודת מקצוע אפשר להקים עסק פרטי ולהפוך ליזמים צעירים. בוגרי קורס ברמנים יוכלו לפתוח בר או מועדון משלהם. בוגרי קורס מאמנים משתלבים בעבודה במכוני כושר לצד עסק עצמאי שמציע אימונים אישיים למבוגרים וילדים. בוגרים של לימודי תזונה יוכלו להשתלב בעבודה במרכזי התזונה והדיאטה בקופות החולים. פנייה של לקוחות פרטיים לקבלת ייעוץ אישי וליווי בתהליך הירידה במשקל מעניקה למומחי התזונה הכנסה נוספת. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה