יום חמישי, 7 בפברואר 2013

מסלולי לימודים ברפואה משלימה


רפואה משלימה היא תחום מבוקש ללימודים ועיסוק. מסלולי לימוד כמו דיקור סיני, שיאצו, רפלקסולוגיה, רפואה סינית או טווינה זוכים לביקוש רב בקרב צעירים ומבוגרים. לימודים בבתי הספר הגדולים מעניקים לתלמידים הכשרה מקיפה שתאפשר להם לטפל בקליניקות פרטיות או בקופת חולים. הלימודים מתקיימים במתכונת של לימודי תעודה שמתמשכים מספר חודשים עד שנה. כאשר תכני הלימוד משלבים לימוד מעשי לצד לימוד תיאורטי.


קורס טווינה (עיסוי סיני)



התורה הסינית העתיקה משמשת בסיס לשיטות טיפול רבות ברפואה המשלימה. הטווינה היא שיטת עיסוי רפואית שמטפלת במחלות שרירים ומפרקים. הטיפול מביא עמו יתרונות הדומים לטיפול פיזיותרפיה. במהלך הקורס לומדים התלמידים להכיר את עקרונות הרפואה הסינית העתיקה, את המבנה האנטומי של גוף האדם ואת טכניקות העיסוי. מטפלים מוסמכים בשיטת טווינה מטפלים בבעיות אורתופדיות, בעיות פנימיות, חסימות בזרימת האנרגיה, מתח נפשי ועוד.


לימודי רפלקסולוגיה



רפלקסולוגיה היא אחד הענפים המבוקשים ביותר בתחום. כל צעיר או מבוגר שמחפש אחר לימודים בענף יוכל למצוא קורס מתאים בקרבת מקום מגוריו. הרפלקסולוגיה היא שיטת טיפול עתיקה שמקורה במזרח הרחוק. השיטה מתבססת על מיפוי כפות הרגליים כאשר לכל אזור הגוף יש קשר לאזור מסוים בכף הרגל. במהלך הקורס לומדים התלמידים להכיר את כל האזורים, יסודות אנטומיה, שיטות טיפול, בניית מערכת יחסים עם מטופל ועוד.
לימודים בתחום טיפולי דורשים מהתלמידים גם עבודה מעשית. לא ניתן ללמוד כיצד מטפלים באנשים מבלי להתנסות בשטח. את התרגול מבצעים התלמידים בכיתה כאשר חלק מהתלמידים מהווים מטפלים והחלק השני מטופלים. יש להתחלף בתפקידים בכדי לאפשר לכולם לתרגל את שיטות הטיפול ולהכיר סוגים שונים של כפות רגליים. רפלקסולוגיה זוכה לפופולריות רבה במרכזי רפואה משלימה. השיטה אידאלית לטיפול במתחים נפשיים, אבחון מחלות וחיזוק גוף נפש.


לומדים להיות מטפלי שיאצו



מדובר בשיטת טיפול נוספת שמקורה בסין העתיקה. משמעות המילה שיאצו הא לחיצות אצבע. בהתאם לכך, מתבססת טכניקת הטיפול על לחיצות ומגע. יש הרואים בשיאצו עיסוי אך בפועל מדובר בשיטת טיפול מורכבת בעלת סגולות רבות. קורס שיאצו הוא בראש ובראשונה קורס מעשי. אין אפשרות ללמוד את הטכניקה מבלי לתרגל. התכנים המקצועיים בקורס עוסקים בהכרת גוף האדם, שיטות עיסוי, נקודות איזון, ערוצי אנרגיה, חסימות בזרימת האנרגיה ועוד.


תואר ראשון בתזונה



מסלולי לימודים שעוסקים בתזונה זוכים בשנים האחרונות לביקוש רב. המודעות לה זוכה התזונה בציבור מעוררת ביקוש לדיטניות, מאמני כושר ויועצים. מיכל צפיר הצליחה לבצע מהפך אישי, היא משמשת כיום מקור השראה וייעוץ למבוגרים וצעירים כאחד. בכדי להפוך ליועץ תזונה או דיאטנית יש ללמוד את מדעי התזונה בצורה מקצועית. תזונה לקויה היא מתכון בטוח לחולי, חולשה ומצבי רוח קשים. המעבר לאורח חיים בריא שמתבסס על תפריט בריא ופעילות גופנית מומלץ בכל גיל. תזונה נכונה היא הסוד לחיים ארוכים ובריאים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה