יום חמישי, 21 בפברואר 2013

לימודים באוניברסיטה או במכללה?


אם אתם נמצאים בצומת הדרכים הגדולה והחשובה הזאת, אחרי צבא ולפני לימודים, אתם בודאי מלאים מחשבות והתלבטויות לגבי ההמשך. כן, ההחלטה מה ללמוד היא לא פשוטה. יש כל כך הרבה תחומים. חלקם מעשיים יותר וחלקם פחות, חלק הומניים וחלקם ריאליים, בחלקם צפויה לאחר מכן משכורת טובה ובחלקם פחות. מה כדאי ללמוד? על מה כדאי ללכת? החלטה כבדה, אין ספק. אם רק עכשיו סיימתם את הטיול שלכם אתם בהחלט יכולים לחשוב על זה עוד שנה. בינתיים "תתבשלו" קצת עם עצמכם ותנסו להבין מה מושך אתכם יותר. באופן כללי אתם בטח יודעים את התשובה. אדם יודע אם יותר מעניין אותו הנדסה או מקצוע טיפולי. קחו לכם עוד שנה בה תוכלו גם לשמוע מחברים שכבר נמצאים בתוך לימודים.

איפה אפשר ללמוד?



האפשרויות הן בעיקר אוניברסיטאות, מכללות אוניברסיטאיות או מכללות פרטיות. מכללות פרטיות הן אם אתם רוצים ללמוד תחום שלא קיים באוניברסיטה רגילה. אם למשל אם רוצים להתמקצע בבישול או בשיטת טיפול מסויימת השייכת לרפואה המשלימה או בחקירות פרטיות אז משתלם ללכת למכללות הפרטיות. גם אם אתם רוצים ללמוד מקצוע מסויים ואתם רחוקים מבחינת תנאי הקבלה גם אז אפשר.

מה ההבדל בין אוניברסיטה למכללה אוניברסיטאית?



לימודים באוניברסיטה או מכללה שהיא שלוחת אוניברסיטה שונה קודם כל מבחינת האווירה שיש בה. אוניברסיטה היא מקום המוני וגדול, לרוב משתרע גם על פני שטח נכבד ויום לימודים כולל הרבה ריצות ממקום למקום. אוניברסיטה היא מקום הומה אנשים ויכול להיות צפוף. אם אתם לא חובבי מקומות כאלה, מכללה כנראה תתאים לכם יותר. מכללה היא לרוב בניין אחד או לכל היותר כמה בניינים, מקום קטן יותר, צוות הלימוד מכיר טוב יותר את הסטודנטים והיחס אישי. לרוב תנאי הקבלה במכללות, גם אוניברסיטאיות, הם נמוכים מעט מתנאי הקבלה באוניברסיטה אליה הן שייכות. שימו לב למיקומן של מכללות אלה. חלקן נבנות באזור הפריפריה ודורשות מעבר מגורים. כך למשל מכללת תל חי, מכללת עמק יזרעאל, מכללת עמק הירדן, מכללת הגליל המערבי ועוד. קחו גם זאת בחשבון.

איך התשלום?



באוניברסיטאות ובמכללות אוניברסיטאיות התשלום זהה כפי שנקבע על ידי המדינה. במכללות פרטיות מדובר על סכומים אחרים, בערך פי שניים עד שלושה מהמחיר הרגיל. כך שאם המקצוע בו אתם מעוניינים נלמד גם באוניברסיטה או מכללה אוניברסיטאית, מבחינה כספית זה בודאי עדיף.

מתי ההרשמה?



לאוניברסיטאות ולמכללות השייכות לאוניברסיטה יש בהחלט לבדוק ולהסתכל על לוח שנה כדי לא לפספס. מדובר על אזור מרץ שבו יש להרשם אם כי יש גם הרשמה מאוחרת . להרשמה למכללות פרטיות לוח שנה יכול לעמוד לו בצד כי סביר להניח שתוכלו להרשם כמעט בכל מועד אך כדאי לברר מול המוסד עצמו. שם כבר יגידו לכם עד כמה אותם לימודים מבוקשים ומתי כדאי להרשם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה