יום רביעי, 20 בפברואר 2013

אילו אפשרויות למלגות עומדות בפני סטודנטים


סטודנטים המעוניינים לקבל מלגות צריכים להכיר את כל האפשרויות העומדות בפניהם. ישנן מלגות מטעם המוסדות להשכלה גבוהה, מלגות המגובשות על ידי גופים כלכליים ופרטיים ומלגות מטעם המדינה וארגונים ציבוריים אחרים. המטרה של המלגות היא מצד אחד לספק לסטודנטים אפשרות להתקיים ברמת חיים נורמלית מבלי לוותר על שעות הלימוד, אך מצד שני לעודד עזרה לקהילה. מהבחינה הזו ניתן לבחור בין מלגות שונות וכך גם לענות על תחומי העניין האישיים של הסטודנט.


מלגת סיוע על בסיס מצב כלכלי של הסטודנט


מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו ניתנות במסגרת מספר מסלולים ייחודיים. האפשרות הראשונה היא לקבל מלגת סיוע בשיעור של 3,000 שקלים על בסיס מצבו הכלכלי של הסטודנט ומשפחתו. במלגה זו נלקחת בחשבון גם מידת המאמץ שעושה הסטודנט לצורך מימון מחייתו. מנגד, סטודנט המחזיק בעבודה אינו פוגע בסיכוייו לקבל את המלגה ולכן כדאי להגיש מועמדות. התנאים לקבלת סוג כזה של מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו הם לימודים בהיקף של לפחות 27 נקודות זכות לתואר ראשון, או 18 נקודות זכות לתואר שני. ישנם מאפיינים ייחודיים נוספים התקפים לגבי המלגה ולכן כדאי להתייעץ עם נציגי המכללה על מנת לקבל פרטים מלאים.


מלגות עבור דיור בתל אביב וביפו


אפשרות נוספת לקבל מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו היא עבור דיור. זהו מסלול חדש בשיתוף עיריית תל אביב, אשר בו מוענקות מלגות דיור בגובה של עד 9,600 שקלים שישכרו דירות בשכונות מסוימות בעיר – שפירא, נווה שאנן, התקווה ושכונות נבחרות ביפו. על מנת לקבל את המלגה יש לעמוד בקריטריונים של 4 שעות שבועיות בפעילות חברתית בתיאום עם היחידה למעורבות חברתית. למעשה, מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו מוענקות על בסיס השתתפות בפעילות חברתית למען הקהילה עבור כל סטודנט, בין אם הוא זכאי למלגת סיוע ובין אם לא. את המלגות הללו מספק גוף בשם "המרכז לקשרי אקדמיה-קהילה" של האקדמית.


קרן "אייסף" ותמיכה לסטודנטים מהפריפריה


אפשרות נוספת עבור מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו ניתנת על ידי קרן "אייסף". זו היא קרן מלגות פרטית ותיקה מאוד בישראל, הייצגת ארגון חברתי וציוני אשר פועל למען צמצום פערים וקידום שוויון הזדמנויות בחברה. קהל היעד של המלגה הם סטודנטים יוצאי צבא או בוגרי שירות לאומי המגיעים מהפריפריה החברתית והכלכלית של ישראל. תהליך הקבלה כרוך במילוי טפסים אישיים, סדנת מיון וראיון אישי.


הענקת מלגות עבור לוחמים ומצטיינים במכללה


דרך נוספת לקבל מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו היא בעקבות שירות לחימה בצה"ל. תפקידן של מלגות אלו הוא להקל על המעבר החד מהשירות הצבאי אל החיים האזרחיים וכמובן לפתוח בפני המשוחררים את עולם האקדמיה. מעבר לכך, ניתן לקבל מלגות לסטודנטים באקדמית ביפו על בסיס הצטיינות והישגים מעולים במכללה בשנה קודמת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה