יום חמישי, 28 ביוני 2012

קורסים והכשרה מקצועית – גם ללא תעודת בגרות


אחת מדרישות הקדם הבסיסיות והנפוצות ביותר במרבית מוסדות הלימודים בישראל, הוא ציון בגרות כזה או אחר. מעבר לדרישות נפוצות אחרות, כמו ציון פסיכומטרי וכדומה, תעודת בגרות נחשבת לסוג של סטנדרט עבור מרבית מוסדות הלימודים.
בישראל ישנם אנשים רבים אשר אין להם תעודת בגרות מלאה, מפני שלא השלימו את לימודי הבגרות שלהם. עבור רבים מהם, השלמת לימודי הבגרות היא עניין מייגע אשר יבזבז מבחינתם הרבה זמן, יעלה לא מעט כסף ולא יביא כל כך הרבה תועלת. גם מי שאינו מחזיק בתעודת בגרות ואינו מעוניין להשלים בגרות, יכול למצוא כיום לא מעט קורסים ומסלולי לימודים שונים, אליהם ניתן להירשם ללא תעודת בגרות.

תחום האסתטיקה, בישול, תקשורת ועוד – קורסים ללא בגרות

מי שמעוניין להירשם לקורס כזה או אחר ולקבל הכשרה מקצועית מסוימת אשר תסייע לו לעסוק בתחום זה, יכול למצוא כיום בשוק הלימודים בישראל אינספור קורסים אשר אינם דורשים ציון בגרות כתנאי מקדים לקבלה.
ניתן למצוא קורסים מתחומים רבים ושונים, אליהם ניתן להירשם ללא תעודת בגרות. למשל – תחום הבישול והאירוח. אנשים רבים אוהבים לבשל ומעוניינים לעסוק בתחום זה באופן מקצועי. מדובר בתחום בו כמעט תמיד יש ביקוש (מסעדות, ברים, חברות קייטרינג חלבי, בתי מלון וכדומה), וניתן למצוא כיום מספר רב של קורסים אשר על מנת להירשם אליהם אין צורך בשום תעודה קודמת. כך, אתם יכולים להתחיל בלימודי בישול בסיסיים, ומאוחר יותר להתקדם לכיוון של לימודי שף, או טבחות מקצועית ברמה כזו או אחרת. תחומים נלווים נוספים בהם ניתן למצוא קורסים ללא דרישות קדם הם תחום הבר (קורס ברמנים), יינות (הכנת יין) ועוד.
תחום נוסף בו ניתן למצוא קורסים מקצועיים רבים אשר על מנת להירשם אליהם אין כל צורך בתעודת בגרות, הוא תחום הקוסמטיקה. מקצועות כמו איפור מקצועי, עיצוב שיער ותסרוקות, טיפולים קוסמטיים ועוד – את כל אלו ניתן ללמוד ללא כל ידע מקדים או תעודה. בנוסף, ניתן למנות עוד תחומים אפשריים נוספים. למשל – התחום של תקשורת חזותית (עיצוב גרפי, עיצוב אתרי אינטרנט ועוד – תחומים מבוקשים מאוד בימינו) הוא תחום בו ניתן להתמחות ללא תעודת בגרות, וממש לפתח במסגרתו קריירה עצמאית שלמה בשלב מאוחר יותר. כך גם התחום של עיסוי וטיפול אלטרנטיבי – בתי ספר שונים מציעים כיום מגוון רחב של מסלולי לימוד בתחומים שונים של הרפואה האלטרנטיבית, החל מעיסוי מקצועי וכלה בדיקור סיני, הומיאופתיה ועוד.
אם כן, ברגע שמחפשים לעומק ומתחילים לחקור את עולם הלימודים והקורסים המקצועיים הקיים כיום בישראל, מגלים כי לא כולנו חייבים תעודת בגרות על מנת ללמוד ולעסוק בתחום שאנחנו אוהבים. עבור הרבה מאוד אנשים, קל, פשוט ונוח הרבה יותר פשוט לפנות לקורסים מקצועיים כאלו ואחרים ולהתחיל לבנות לעצמם את ההתמחות ותחום העיסוק, מאשר לחזור לבית הספר ולהתחיל להשלים את תעודת הבגרות שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה