יום שני, 4 ביוני 2012

לימודי ערב באדריכלות

בשנים האחרונות ישנה דרישה אדירה בשוק, ללימודי אדריכלות בתואר ראשון. דרישה שבאה מצד המעסיקים, שזקוקים לכוח אדם אקדמי מומחה בתחום ודרישה מצד הנרשמים. בעקבות הדרישה הגדולה, ניתן למצוא כיום גם לימודי ערב, במסלול תואר ראשון באדריכלות, בשלל מכללות או אוניברסיטאות בארץ. מסלול ערב, פותח את השערים לשלל אוכלוסיות שעד אתה לא יחלו לחלום, על לימודי אדריכלות.

תואר לאנשים עובדים

לימודי יום, נערכים במסגרת חמישה ימים מלאים בשבוע, מכאן שהם חוסמים לנו אפשרות לעבוד ולקיים את עצמנו, דבר בעייתי במיוחד בגלל הפיננסים, משום שלימודים עולים כסף והרבה. גם אם הייתה לנו אפשרות לקבל מלגה, היא עדיין לא הייתה מכסה את כל ההוצאות הנלוות של הלימודים והכלכלה. הוצאות של סטודנט כוללות לרוב גם שכר דירה או שכר מעונות, תשלום חשמל, מים, ארנונה, מועדון כושר, אוכל, תחבורה ציבורית, דלק, ספרים ללימודים, טיפולי שיניים ועוד. כך יצא שמגוון אוכלוסיות, לא יכלו להרשות לעצמם לוותר על העבודה ולהירשם ללימודי יום. קהל היעד ללימודי ערב במסלול תואר ראשון באדריכלות, מורכב מאינספור סוגים שונים של אוכלוסיות. שלפתע זוכים בהזדמנות פז, עליה חלמו שנים רבות ועתה היא מתגשמת. כל אותן אימהות, שנאלצו להישאר בבית על מנת לגדל את הילדים. כל אותם אנשי קריירה, שלא יכולים לוותר על העבודה ולהירשם ללימודי יום. כל אותם חיילים ותלמידי ישיבה, שחייבים למלא את התחייבותם בשעות היום. וכל אותם חסרי יכולת שלא יכלו לממן את לימודיהם, משום שהם תפסו את רוב השבוע. יכולים עתה, לנסות את מזלם ולהירשם למסלול ללימודי תואר ראשון באדריכלות. לימודים שנערכים פעמיים בשבוע, בשעות הערב למשך כמה שעות, בהתאם לנוחותם של התלמידים.

יתרונות וחסרונות של מסלול לימודי ערב באדריכלות

מסלול ללימודי ערב באדריכלות כולל מגוון חסרונות ויתרונות, אותם כדאי לקחת בחשבון לפני ההרשמה לתואר. נתחיל בחסרונות, מסלול ללימודי ערב באדריכלות, הוא לרוב הרבה יותר ארוך,מאשר המסלול ללימודי יום. מסלול היום עצמו אורך ארבע שנים, שלא כמו קורס פסיכומטרי ללקויי למידה שאורך כמה חודשים, לימודי הערב יהיו ארוכים מאוד, דבר שלא יתאים עבור רובנו. למרות שיש פתרון לכך, ניתן להתחיל בקורס הנדסאים, הנחשב ליותר קצר ומרוכז, כך שתוכלו להתחיל לעבוד בתחום תוך זמן קצר. בנוסף לכך תוכלו לקבל נקודות זכות לתואר, כך שהזמן יתקזז. בנוסף לכך תוכלו לשלב עבודה בתור הנדסאי אדריכלות עם לימודי תואר באדריכלות, דבר המהווה יתרון גדול, שיחסוך לכם צורך בהתמחות ובתום לימודי התואר, תוכלו לקפוץ הישר לעבוד בתור אדריכלים, עם הקשרים שיש לכם ואולי אפילו להתקדם בחברה בה אתם עובדים. בוגרי תואר באדריכלות, יכולים לעבוד בשלל מוסדות וחברות, אם זה עבור קבלנים, עיריות, חברות לעיצוב פנים או בתור עצמאיים בתחום. לסיכום, פתיחת מסלולי ערב באדריכלות מעניקים לנו הזדמנות, שכדאי לנו לנצל, גם אם היא לוקחת הרבה זמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה