יום חמישי, 28 ביוני 2012

לימודי השיטה הטכנית במסחר בניירות ערך


בישראל ובעולם כולו הפכו קורסים מקצועיים שונים מתחום הכלכלה והפיננסים לפופולאריים ביותר בקרב הציבור הרחב במהלך השנים האחרונות. בישראל לבדה ניגשים עשרות אלפי אנשים מדי שנה לקורסים ומסגרות לימודים כאלו ואחרות, העוסקות בשוק ההון ובמסחר כזה או אחר בניירות ערך. מדובר בצעירים ומבוגרים, סטודנטים לתואר ראשון או כאלו המבקשים לרכוש השכלה מקצועית בתחום באופן ממוקד ובמקביל לעבודתם השוטפת.
ניתן כאמור למצוא לא מעט מסגרות לימודים שונות בתוך עולם הכלכלה והפיננסים, ביניהם מסגרות רבות של לימודי שוק ההון, כאשר כל קורס או מסגרת לימודים מתמקד לעיתים באספקטים שונים ומסוימים מעולם זה. לימודי שוק ההון ומסחר בניירות ערך הם שמות כלליים לתחומים רחבים יחסית, הכוללים אינספור תתי תחומים שונים, החל מהתנהלות פיננסית אישית נבונה (ניהול חסכונות לפנסיה, פתיחת קרן השתלמות וכדומה) וכלה בלימודים לתעודת סוחר מקצועי בניירות ערך (ברוקר).
בין שלל התחומים ומסגרות הלימודים השונות, ניתן למצוא קורסים ספציפיים העוסקים בשיטה מסוימת למסחר בניירות ערך. הכוונה היא למה שמכונה "השיטה הטכנית" – שיטה מסוימת למסחר ארוך טווח בניירות ערך מסוגים שונים (מניות, סחורות, מטבעות וכדומה).

השיטה הטכנית – מסחר מחושב לטווח הארוך

חשוב להדגיש כבר בהתחלה כי בקטע הבא ברצוננו להסביר מעט על השיטה הטכנית ולתת מושג מסוים בדבר אופייה וחלק מהסיבות לפופולאריות שבה, אך לא ניתן להתחיל לסחור מיד בניירות ערך כ"סוחרים טכניים" ללא לימודים מקיפים ומעמיקים יותר של השיטה.
השיטה הטכנית פותחה במהלך עשרות השנים האחרונות בלבד. באופן כללי, ניתן לומר כי מודבר בשיטה למסחר בסוגים שונים של ניירות ערך, כאשר הדגש אינו בהכרח על אופי נייר הערך בו אנו סוחרים (אם מדובר במניה, במטבע כזה או אחר או בסחורה מסוימת), אלא על האופי בו אנו מנתחים את הנתונים השונים של השוק והאופן בו אנו מקבלים את ההחלטות שלנו.
במסגרת לימודי שוק ההון העוסקים בשיטה הטכנית לומדים התלמידים מושגים וביטויים בסיסיים, המייצגים כלים טכניים לניתוח הנתונים ולבנייה של מסגרת קבלת החלטות מושכלת. כל מי שמנסה לעסוק במסחר בשוק ההון מגלה במהרה כי ישנם אינספור נתונים בהם ניתן וכדאי להתחשב – המגמה השולטת בשוק, "מצב הרוח" של המשקיעים השונים, גורמים מאקרו כלכליים שונים, תנודות מחירים הנובעות מאלף ואחד גורמים שונים ועוד. השיטה הטכנית מסייעת לנו לעשות סדר בתוך כמות הנתונים העצומה הזו, על ידי מספר כלים בסיסיים המבטיחים כי לא נסכן את ההון שלנו יתר על המידה, וכי נצליח לגרוף בצורה מושכלת את הרווחים שלנו בשוק לאורך זמן.
כאמור, ניתן למצוא כיום כמה וכמה מומחים המעבירים קורסים בהיקפים שונים, העוסקים בשיטה הטכנית למסחר בניירות ערך. על פי רוב אין צורך לבוא עם השכלה פורמאלית קודמת בתחום, למרות שזו אינה יכולה כמובן להזיק. מה שחשוב, כמובן, הוא לשים דגש על בית הספר והמרצה המעבירים את הקורס, ולוודא כי הם מחזיקים בניסיון רב, וברקורד מוכח של הצלחות בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה