יום חמישי, 21 ביוני 2012

תואר ב-"רפואת חיות"


אנחנו תופסים את הוטרינרים, בצורה ויזואלית כדוקטור דוליטל, הלוחש לחיות, כשבביתם שלל חיות אקזוטיות מכל העולם. בצורה פרקטית של שליחות לאומית, בה הרופאים פנו ללימודים בגלל האהבה העזה לחיות וכמובן בגלל הרצון הגדול לרפא אותן, בזמן מצוקה או מחלה. הווטרינר מתמחה בזמן הלימודים, כיצד לאבחן, לקבוע טיפול ובסופו של דבר לרפא, את היצורים המופלאים ששוכנים לצידנו בעולם. לימודי וטרינריה, לא פשוטים, במיוחד לא בארץ, כשתנאי הקבלה דורשים מינימום תואר ראשון.

רק לתואר דוקטור

לימודי וטרינריה בארץ הם חלק מתואר דוקטור בלבד, לא ניתן ללמוד כחלק מתואר ראשון או שני. ניתן למצוא את התואר רק באוניברסיטאות, כשהתנאי לקבלה הוא תואר ראשון ישראלי, בתחום הביולוגיה. התואר יכול להיות בשלל תחומי הביולוגיה כמו: רוקחות, ביולוגיה ימית, רפואה ואפילו רפואת שיניים. הלימודים אורכים באופן מרוכז שבע שנים, שמתוחם הווטרינר לעתיד לומד שלוש שנים תואר ראשון בביולוגיה וארבע שנים נוספות תואר דוקטור לווטרינריה או במשמה השני רפואת חיות. מי שרוצה לקצר את התהליך ולהתחיל את הלימודים כבר בתואר הראשון, יכול ללכת ללמוד בחוץ לארץ. בחוץ לארץ בשונה מכאן, ניתן ללמוד את תחום הווטרינריה במגוון התארים הקיימים אם זה תואר ראשון, תואר שני או תואר דוקטורט. כמו בכל מקצוע או תואר, שנרכש בחוץ לארץ, צריכים לעבור מבחן רישוי והסמכה, על מנת לעבוד בתחום בארץ. במקרה זה, מבחן הרישוי וההסמכה, ניתן  על ידי משרד הבריאות. בסופו של התהליך המקוצר בחוץ לארץ או הארוך בארץ, הסטודנט יוצא עם תואר ברפואה וטרינרית, DVM. המעניק לו אפשרות לעסוק בשלל תחומי התעסוקה הוטרינרים בארץ.

מגוון אפשרויות תעסוקה

התואר בלימודי רפואה וטרינרית, מכשיר את אוהבי החיות, למגוון תחומים בהם יוכלו לעסוק, לאחר סיום הלימודים. בשונה מהאמונה הרווחת וטרינר הוא לא רק אחד כזה, שפותח קליניקה שכונתית ומטפל במגוון חיות הבית או החיות הטועות כמו: כלבים, חתולים, תוכים ומגוון מכרסמים. וטרינר עוסק גם בתחום הבטחת בריאות הציבור ממגוון מחלות זואונוטיות, שיכולות להימצא במזון שלנו עם זה במסעדות, בקייטרינג חלבי, בסופר ובשלל מקומות מסחריים אחרים, שעוסקים במכירת מזון. מלבד משרד הבריאות, יכולים הוטרינרים להיכנס לעולם המופלא של רשות הגנת הטבע ולהיות אחראים על הטיפול של מגוון חיות הבר, בשמורות ובגנים הלאומיים בארץ. בין הזמנת משלוחי פירות לארנבים וטיפול בכלבים, הבוגרים יוכלו להשתלב כרופאים וטרינרים לטיפול במגוון חיות המשק, כמו: תרנגולות, פרות, סוסים, כבשים ועוד.  הוטרינרים יכולים להשתלב במגוון גני החיות ולטפל בשלל חיות אקזוטיות, תוך כדי ניסיון להרביע חיות בסכנת הכחדה ולשלבם בסופו של התהליך בחזרה לחיק הטבע. קיימים מגוון ענפי ספורט המשתמשים בחיות, בהם הווטרינר יכול להשתלב, ענפים כמו מרוצי סוסים או תצוגות כלבים ועוד שלל עיסוקים. לימודי וטרינריה, מעניקים לכל אוהב חיות, אפשרות לטפל, לשמור ולהבטיח את בריאותן, במגוון התחומים בחיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה