יום חמישי, 28 ביוני 2012

מתי תדע שאתה זקוק להסבה מקצועית?


הסבה מקצועית, לא כולם מודעים לעובדה שאפשרות כזו קיימת. קיימים הרבה אנשים אשר סובלים בעבודתם הנוכחית בגלל אינספור סיבות, סיבות שעלולות לגרום להם לבעיה נפשית, בריאותית וכלכלית. הסבה מקצועית, מהווה פיתרון מושלם עבור כל אלו, כאשר באמצעותה אדם יכול לשנות את מסלול חייו ולהתחיל חיים חדשים. אלה שדווקא כן מודעים לאפשרות הסבת המקצוע, נמנעים משום שהם כבר התרגלו לסבול או משום שמכנן בתוכם חשש לשינוי והם לא יודעים אם הם באמת רוצים לעשות זאת.

ברגע שאתה מרגיש שחוק בעבודה שלך

הסימן הראשון, באמצעותו אתה יודע שאתה חייב לעבור הסבה מקצועית היא הידיעה שאתה קם בבוקר לעוד יום בעבודה שאתה לא אוהב בלשון המעטה, אשר גורמת לך לסבל נפשי ואפילו דיכאון. עבודה שאין לך חשק להתמודד איתה והיא לרוב כבר נמאסה עלייך, כך שאתה חולם כבר להגיע לגיל הפנסיה ולפרוש. שחיקה בעבודה, מהווה סיכון בריאותי ידוע, אשר נחקר על ידי שלל מחקרים בתור גורם לשלל מחלות מסכנות חיים. אם נערוך בדק בית, נוכל למצוא שלל אנשים אשר סבלו משחיקה בעבודה והתחילו לפתח מחלות נלוות כמו לחץ דם,  בעיות בלב ואפילו סרטן. כל זאת בגלל שאנחנו עובדים במקצוע שאנחנו לא אוהבים וגורמים לכל השנאה הזו להיבלע בתוכנו, עד שהיא מתבטאת באמצעות שלל מחלות. הרבה אנשים אשר עברו הסבה מקצועית כתוצאה משחיקה עבודה ולחץ, הרגישו שהם שינו את חייהם לטובה. לפתע הם יכולים ללמוד משהו שהם כל הזמן חלמו ללמוד ולהתמקצע בו. משהו שמעורר בהם את הרצון והדחף להצליח ומעיר להם מחדש את מנוע החיים שמתחיל להניע את כל התאים בגוף לפעולה מחודשת, כאילו הם נולדו מחדש. חברה טובה שלי לדוגמא צפתה בתוכנית של קרין גורן והבינה שהוא חייבת להגשים את החלום שלה, הוא עזבה את המשרה הנחשקת שלה בהייטק והיא כעת בתהליכי הקמת קונדטוריה.

ברגע שאתה רואה שאין לך עתיד מקצועי בתחום

יש אנשים שדווקא אוהבים את תחום עיסוקם, אבל בגלל המצב הכלכלי הקשה, מקום עבודתם נאלץ לפטר אותם והם כבר בגיל כזה שלרוב קשה למצוא בו עבודה, במיוחד עם מדובר בתחום כמו דרושים הייטק. תחום בו התחרות על כל משרה היא מאוד קשה ולרוב מאות צעירים נמרצים בעלי תואר ראשון,  מתמודדים מולם וזוכים בעבודה. במצבים הללו, אין לאדם ברירה והא חייב לבצע הסבה מקצועית. במקרה הזה האדם יכול לפנות ללשכת התעסוקה ולדרוש הסבה מקצועית על חשבונה. כל מי שפוטר מהעבודה, רשאי לעבור קורס הסבת מקצועית על חשבון הלשכה, שאפילו מממנת לו את המחייה באותו זמן, בגלל שהלימודים נערכים בבוקר והוא לא יכול לעבוד. בנוסף לכך אם הוא אהב כל כך את המקצוע, הוא לא חייב לעשות שינוי דרסטי בתחום, אלה הוא יכול ללמוד מקצוע משלים, שיהווה יתרון וישפר את סיכוייו להתקבל לעבודה התחום. הסבה מקצועית יכולה להיות תרופה לשחיקה והתדרדרות בריאותית, מצד אחד ומצד שני היא יכולה להיות גלגל הצלה שיחזיר אותנו לתחום שנאלצנו לעזוב בלב ברירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה