יום חמישי, 28 ביוני 2012

קורס נהגים בתחבורה ציבורית


לימודי נהיגת רכב ציבורי תעניק תעודה מקצועית והכשרה לתחום שהביקוש בו רק עולה. צעירים או אקדמאים בקורסי הסבת אקדמאים יכולים לבחור בעבודה טובה זו ולהתקדם עם השנים למשרות בכירות יותר בחברה בה הם משתלבים. קורס לימודי קרימינולוגיה נשמע מפתה אך למצוא עבודה תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית למי שבחר ללמוד תחום זה. לעמומת זאת כל מי שעבר הכשרת נהגי תחבורה ציבורית ימצא עבודה תוך יום עם תנאים סוציאליים, משכורת 13, חופשות מסודרות ועוד שלל תנאים טובים שלא ניתן למצוא ברוב החברות במשק. הצטרפות לחברה מסודרת כמו אגד, דן או על חברה ציבורית אחרת תביא לסיפוק בעבודה והרגשה בעבודה חשובה בה שירות הציבור הוא מעל הכל. הדאגה להביא ציבור רחב מידי יום למחוז חפצו תוך דאגה לביטחונו היא משימה מספקת לכל נהג. המפגש עם ציבור הנוסעים משלב בתוכו חוויות ברובן טובות ונעימות. עקרונות מקצוע הנהג הם להיות מקצוען בתחום, לתת שירות אדיב ומקצועי, להתקדם טכנולוגית ולהיות מוביל בענף הנהיגה. חיילים המעוניינים לעבוד כנהגים יכלים להשתמש בכספי הפיקדון לחיילים משוחררים וללמוד באחת מהמכללות או במכללות החברות הציבוריות. קורס דרך הסבת אקדמאים יהיה על חשבון המדינה בה התלמיד רוכש את התעודה תוך קבלת תשלום חודשי ומימון הקורס על חשבון המדינה.

מה לומדים בקורס הנהיגה

כל תלמיד המעוניין לרכוש תעודת נהג חייב להיות מעל גיל 21 ובעל רישיון נהיגה בתוקף וללא עבר פלילי (עבר פלילי יקשה או אף לא יאפשר השתתפות בקורס בדיוק כמו פסילה בחוג לימודי קרימינולוגיה). במסגרת הקורס לומדים התלמידים חלק עיוני וחלק מעשי. החלק העיוני יעניק ללומדים כל מה שנדרש מנהג תחבורה ציבורית. קורסים בנושאים כמו דיני תעבורה בישראל, ידיעת הארץ, עזרה ראשונה, קורס הכרת רכבים ציבוריים כמו מוניות, אוטובוס זעיר ואוטובוס רגיל, קורס מזורז בכיבוי אש והתנהגות בעת גילוי חפץ חשוד, אנגלית, כללי נהיגה מונעת ועוד. מעבר לקורס העיוני יש לעבור קורס מעשי בו לומדים נהיגה וכללי נהיגה על רכבים שונים כמו מונית, רכב הסעות זעיר ואוטובוס. במהלך הקורס המעשי מפתח הנהג לעתיד מיומנויות נהיגה ומתאמן על נהיגה תוך כדי מתן שירות בצורה אדיבה ומתוך אחריות לשלום הנוסעים. עם סיום בהצלחה של שני הקורסים מקבל הנהג רישיון נהיגה ממשלתי מסוג D, וכן, תעודת גמר מוכרת מטעם משרד התמ"ת.

איפה עובדים

 עם התפתחות מערך ההסעות בישראל נוספו בשנים חברות רבות בכל הארץ. שתי החברות הגדולות היו ועדיין אגד ודן אך אפשר למצוא חברות פרטיות רבות בעלות קווים עירוניים ובין עירוניים וכן חברות פרטיות לטיולים ומערכי הסעה לעובדים ותלמידים. בהתאם למקום המגורים יכול הנהג לבחור בחברה בה הוא מעוניין להשתלב ולהתפתח. כמעט תמיד דרושים נהגים בחברות ותנאי העבודה טובים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה