יום חמישי, 21 ביוני 2012

לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון


מדעי החברה עוסקים בחקר החברה האנושית ככלל כאשר הפסיכולוגיה שייכת לתחום של מדעי החברה בהיותה שמה דגש על נפש הפרט המתפקד בחברה כחלק בלתי נפרד ממנה. לימודי פסיכולוגיה, אם כן, הינם לימודים מרתקים אשר כוללים היבטים שונים של היחס חברה-נפש אשר נועדו בסופו של דבר להכשיר פסיכולוגים אשר יתערבו באוכלוסיה במטרות שונות ומגוונות.

מגוון רחב של התמחויות

לימודי פסיכולוגיה עוסקים בקשר שבין החברה לפרט ומתמקדים בנפש האדם, מחשבותיו ודרך ההתנהגות שלו, קשר אשר אותו ניתן לנצל לטובת האדם ובריאותו, הארגון שבו הוא מועסק ולצרכי שיווק וקידום. הדרך בה מוכרים מכוניות, מוצרי תינוקות, בשמים, מזון וכל מוצר אחר היא פרי הפיתוח של הפסיכולוגיה. הפסיכולוגיה הינה ענף מרכזי בתחום העוסק בחינוך (פסיכולוגיה חינוכית), ארגון והתייעלות (פסיכולוגיה ארגונית), התפתחות (פסיכולוגיה התפתחותית) וטיפולית (פסיכולוגיה קלינית ושיקומית) ולכן הינה אחד המקצועות המורכבים והמעניינים ביותר הניתנים במדעי החברה.

מה לומדים?

לימודי הפסיכולוגיה הינם לימודים רב-גוניים אשר משלבים בתוכם מספר דיסציפלינות מרכזיות בעולם המדע כמו גם לימודים תיאורטיים ומעשיים ואף התנסויות קליניות בשלבים מאוחרים יותר של התואר הראשון. בלימודים עצמם מושם הדגש על התחומים הבאים :
  • פיזיולוגיה של המוח ומדעי ההתנהגות.
  • פסיכופתולוגיה.
  • תיאוריות מובילות בפסיכולוגיה.
  • חשיפה לתחומים בה עוסקת הפסיכולוגיה (קלינית, התפתחותית וכו').
  • שיטות מחקר בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה (הפסיכולוגיה הינה מדע לכל עניין ודבר).

כמה זמן נמשכים הלימודים לתואר ראשון?

לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון נמשכים במשך פרק זמן מינימאלי של 3 שנים. מערכת השעות על פי רוב נוחה ומותאמת לסטודנטים אשר נדרשים לפרנס את עצמם ולדאוג לרווחתם.

ניתן גם לשלב

ניתן ללמוד פסיכולוגיה לתואר ראשון במסגרת חד-חוגית או דו-חוגית כאשר בחירה במסגרת זאת או אחרת לא מוסיפה באופן עקרוני למספר שנות הלימוד המזכות בתואר. שילוב הפסיכולוגיה במסגרת דו-חוגית הינה הזדמנות מעולה לאלו אשר רוצים לטעום משני עולמות בו זמנית ולבחור באיזה מקצוע להתמקד לאחר מכן. ניתן לשלב לימודי פסיכולוגיה במסגרת דו-חוגית עם מגוון מקצועות אחרים כגון משפטים, ביולוגיה (פסיכוביולוגיה), כלכלה ועוד.

אפשרויות התעסוקה

מסיימי התואר הראשון בהצלחה אינם פסיכולוגים (נדרש לשם כך תואר שני בפסיכולוגיה לפי תחומי התמחות) אלא בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה אשר יכולים למצוא את עצמם כשירים לעבוד במגוון מקומות תעסוקה כגון מוסדות ציבור, מפעלים (משאבי אנוש), חברות כוח אדם ואף משרדי פרסום שכן לא משנה אם מדובר במוצרי חשמל, מוצרי תינוקות, ביגוד או מזון, ניתן לאפיין קבוצת צרכנים ע"פ עקרונות אשר נלמדים בלימודי הפסיכולוגיה ולהשתמש בכך לצרכי שיווק ומכירה.
ולסיכום, לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון הינם לימודים מקיפים ומעניינים, אשר מקנים לסטודנטים אפשרות להמשיך לתואר שני ולהיות פסיכולוגים או לצאת אל שוק העבודה בצורה מבטיחה למגוון עיסוקים אפשריים הטומנים בחובם שקט כלכלי ועניין רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה