יום חמישי, 28 ביוני 2012

מכללת נתניה – מידע כללי


זה התחיל כמיזם שאפתני של קבוצת בוגרים מאוניברסיטת בר אילן, בעלי רזומה אקדמי מרשים (ביניהם, למשל, פרופסור צבי ארד שהיה נשיא האוניברסיטה בעבר). הם החליטו להקים את מכללת נתניה, במטרה להפוך אותה עם השנים לאוניברסיטה של השרון, ואפילו הצליחו לשנות את שם הרחוב בו מוקמה המכללה ל'רחוב האוניברסיטה'. המהלך הזה יצא לפועל בשנת 1994 וכפי שניתן לראות, השאיפה של מקימי המכללה עדיין לא התממשה. ובכל זאת, כיום מדובר באחת המכללות – מבין הפרטיות והנתמכות גם יחד – המובילות בארץ, אשר מושכת אליה אלפי סטודנטים מידי שנה ושומרת על רמה אקדמית גבוהה מאוד.

מכללה פרטית בקמפוס יפהפה

מכללת נתניה היא מכללה פרטית, משמע – שכר הלימוד בה הוא כ-25,000 ₪ בשנה. כ-3,000 הסטודנטים הלומדים בה נהנים מקמפוס שנחשב כיום לאחד היפים בארץ, וכולל מבואה רחבת ידיים, אמפיתיאטרון מקורה ואפילו לוח שחמט ענקי על אחת מהמדשאות הרבות שפזורות סביב מבני המוסד השונים.
עם השנים, צברה המכללה יותר ויותר מסלולי לימוד, כאשר בעבר אף הייתה המוסד הפרטי היחיד בארץ שמציע לימודי הנדסת תוכנה – מסלול שמאוחר יותר נגרע מרשימת התארים שמחלקת המכללה. גם בלעדיו, מציגה מכללת נתניה שלל מסלולים בנושאים שונים.

המסלולים לתואר ראשון:

מדעי המחשב (מסלול רגיל ומסלול להנדסאים)
משפטים
מדעי ההתנהגות
ביטוח (ייחודי למכללה)
מנהל עסקים (מסלול רגיל, מסלול משולב ביטוח ומסלול להנדסאים)
תקשורת
בנקאות ושוק ההון (שילוב ייחודי שמציעה המכללה)

המסלולים לתואר שני:

משפטים (משפט מסחרי ומשפט עסקי)
תקשורת
מינהל עסקים בהתמחויות שונות
מדעי ההתנהגות (התמחות בהתנהגות ארגונית)
כיום נשיא מכללת נתניה הוא אותו פרופסור צבי ארד אשר היה בין מקימיה, מה שמבטא הרבה מאוד לגבי רוח המוסד. בסך הכל עובדים במכללה, אם בתפקידים מנהליים או בסגל ההוראה כ-300 איש.

המרכזים המיוחדים שמפעילה המכללה

כפי שקורה היום במוסדות רבים בישראל ובעיקר במכללות, גם מכללת נתניה מפעילה תחנת רדיו משלה, אשר פתוחה להתנסות של הסטודנטים לתקשורת ובכלל – אם במהלך הלימודים או כחלק מההעשרה הכללית, בשביל הנפש.
מלבד רדיו המכללה, פועל במוסד גם חדר עסקאות אשר מספק עניין רב לסטודנטים בתארים הכלכליים השונים, מעבדות מחשבים של חברת מוטורולה ועוד. הקמפוס עצמו, כפי שציינו, מתקדם במיוחד וכולל גם מעבר תת קרקעי בין המבנים, חנייה רחבת ידיים ומגרשי ספורט לא מעטים כלל.
מכללת נתניה מפעילה במקביל לכל אלו גם מכינה קדם אקדמית למועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה למסלולים השונים. עוד חשוב לציין את המרכז לדיאלוג אסטרטגי, מרכז מורשת ישראל, המכון הבינלאומי לחקר אנוסי ספרד והפורום לחברה ומשפט – כולם פועלים מתוך המכללה ומוסיפים לא רק ליוקרה שלה, אלא גם להעשרת הסטודנטים הרבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה