יום חמישי, 21 ביוני 2012

תואר בטיפול עם מוזיקה


בין האומנויות השונות המוכרות בשוק מוזיקה תופסת מקום של כבוד ויוקרה. המוזיקה שונה מאמנות רגילה כמו אמנות פלסטית, אמנים במוזיקה מוגדרים כיוצרים. השימוש במילה יוצר הינה בעלת משמעות וקשורה לביטוי יצירה, מושג מקראי בו למעשה המוזיקאי מקשיב לרחשי הנפש ומביע אותם החוצה לעולם באמצעות שפה עשירה ומורכבת של מרכיבי המוזיקה. ריתמוס, הדגשות, גוון צלילים ועוד הם חלק מהכלים בו משתמש המוזיקאי. בשנים האחרונות חוזרת המוזיקה למקום חשוב בחיי כולנו, תוכניות פופולריות כמו כוכב נולד הביאו לדרישה רבה ללימודי מוזיקה. מוסיקה אפשר ללמוד במסגרות כמו מכללות, אוניברסיטאות ועוד. מומלץ למי שמעוניין להתפתח בעולם המוזיקה ללמוד תואר ראשון ואף שני במוזיקה. תחום יחסית חדש בעולם המוזיקה הוא תואר בטיפול עם מוזיקה. מטרת הטיפול עם מוזיקה היא יצירת שינוי במטופל וטיפול בחסימות רגשיות. המוזיקה עובדת על תדרים להם נחשף המטופל ומשתמשת בטכניקות טיפול מיוחדות בהם המטופל מקשיב לסוגי מוזיקה שונים, מנגן על מגוון כלים ומשתמש בקול שלו. כלי המוזיקה הם עוצמתיים וגורמים למטופל למצוא אמצעי תקשורת חדש בו הוא יכול להתבטא ולשחרר מעצמו מטענים ולהתנקות מחסמים.

מי לומד טיפול במוזיקה

קורס אקדמי לטיפול במוזיקה דורש ידע רב. לא כל סטודנט עם ציון גבוה במבחן פסיכומטרי שיכול להתקבל בקלות לחוג לימודי משפטים יכול להתקבל לחוג. נדרשים כישורים מוזיקליים. בעת מבחני קבלה לחוג הסטודנט חייב לכבור ועדת קבלה ולהראות כישורי מוזיקה כמו נגינה על כלים או יכולת ווקלית וכן להציג אישור על לימוד מסודר של לפחות 500 שעות בתחום המוזיקה.מכללות המציעות לימודי משפטים, לימודי כלכלה ולימודי מוזיקה מבקשות סף כניסה נמוך יותר כנהוג בענף הלימודים. ההמלצה היא לרכוש את התואר במוסד אקדמי בכיר על ידי טובי המרצים בשוק. יש אפשרות לעבוד קורס מטפלים מקוצר ללא תואר אך כדי ליהפך למטפל מקצועי רצוי ללמוד לתואר ממוסד מוכר.

שיטת הטיפול

מטרת הטיפול במוזיקה היא לסייע. מטופל מעוניין בשיפור ושינוי ומתפקידו של המטפל לבנות תוכנית טיפולים המורכבת משימוש בקול, הקשבה וחווית נגינה עד למציאת איזון נפשי אצל המטופל. המוזיקה עוברת מחסומים רגשיים וממוטטת חומות. בכל אדם יש יכולת יצירתית ועל ידי המוזיקה מאפשר המטפל למטופל לשפר את איכות חייו ולהתקדם בתחום הקוגניטיבי והרגשי. בהתאם למטופל וצרכיו ניתן להתמקד גם בטיפול רוחני באמצעות המוזיקה ובטיפולים פיסיים שונים. הטיפול מתאים לכל סוגי האוכלוסייה ופופולרי מאוד בקרב ילדים, בני נוער, נכים ומבוגרים בעלי בעיות תקשורת או מוטוריקה. במהלך הטיפול יבנה המטפל שיטת טיפול מותאמת אישית. המוזיקה ככלי טיפולי בו אין צורך להשתמש במילים מביא לשיטת טיפול עמוקה ודינמית בה המטופל יכול לבוא לידי ביטוי באופן חוויתי ולעקוף את בעיות התקשורת המייצרות מחסומים בשיטות טיפול רבות אחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה