יום חמישי, 21 ביוני 2012

יתרונות הלימודים האקדמאיים בפריפריה


בבואנו לבחון היכן הכי כדאי ללמוד, אנחנו בודקים את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. השאלה הראשונה שבודקים, האם ללמוד באוניברסיטה או שמא כדאי במכללה. האם ללכת ללמוד לימודים אקדמאיים במקומות הידועים יותר או שהכי חשוב זה ליד הבית.
כל סטודנט עתידי שוקל שיקולים שונים כאשר הוא בוחר את המקום בו הוא מעדיף ללמוד. לעיתים אוניברסיטה מסוימת ידועה על מקצועיותה ומומחיותה בפקולטה מסוימת אך פחות טובה בפקולטה אחרת. אחד מהשיקולים הידועים של סטודנטים לעתיד הוא האם ללמוד בפריפריה או באזור המרכז.

לימודים בפריפריה עבור סטודנטים רווקים

כאשר מדובר בסטודנט בתחילת חייו, לאחר צבא בדרך כלל, ישנם שיקולים שונים הנלקחים בחשבון. עבור סטודנט רווק אשר כיסו אינו מלא בכסף, לימודים בפריפריה הן יתרון. באזור המרכז עלות שכירות, תשלום מיסים וחשבונות, מגיעים לסכומים כה גבוהים, אשר בדרך כלל סטודנטים אינם יכולים לעמוד בהם.
בנוסף, סטודנטים רווקים, נוטים בדרך כלל לאכול בחוץ, בייחוד כאשר מדובר בגברים. אך, גם נשים לעיתים מתעצלות להכין אוכל מבושל. לעיתים, הזמן לחוץ, בתקופת מבחנים או כאשר יש להגיש עבודות גדולות. אכילה מחוץ לבית או הזמנת אוכל מבחוץ, כשהנפוצה ביותר, היא כמובן הזמנת פיצה ממקומות כמו פיצרייה או מאפיה, עולה בפריפריה הרבה פחות מאשר באזור המרכז.

לימודים בפריפריה עבור זוגות נשואים

אין זה קל להיות כיום סטודנט. שכר הלימודים עולה משנה לשנה. סטודנט לרוב, עדין אין לך מקצוע אשר תוכל להשתכר בו מעל הממוצע. לעבוד וללמוד יחד אין זה פשוט וזה הנדרש בדרך כלל מסטודנט כיום. באם מדובר על זוגות נשואים ההוצאות כפולות ומשולשות.
ללא ספק, מדובר ביתרון כלכלי גדול כאשר בוחרים ללמוד לימודים אקדמאיים בפריפריה. בין אם מדובר בהוצאות הקשורות לדירה תשלום חשבונות, הוצאות מחיה ואוכל ועד הוצאות הקשורות לילדים. כיום, אם מוסד אקדמאי מסוים נמצא בפריפריה גם אין זה מעיד על היותו פחות יוקרתי. מוסדות רבים בפריפריה נחשבים כיום מאוד יוקרתיים, אף יותר ממוסדות מסוימים באזור המרכז.

יתרונות הלימודים בפריפריה

עבור זוגות נשואים היתרונות של לימודים אקדמאיים בפריפריה הינם מאוד משמעותיים. זוגות נשואים דואגים על הוצאות משמעותיות הרבה יותר מאשר הוצאותיהם של סטודנטים רווקים. ראשית, שכירות, מיסים וחשבונות בדרך כלל זוגות נשואים יצטרכו דירה גדולה יותר. עם יוקר המחיה אותו כולנו מכירים, דיברו על זה לא מעט בעיתונים, בחדשות ערוץ 2 ובכל ערוצי החדשות באינטרנט וברור לחלוטין שכל ההוזלות מתחילות בפריפריה, אם מדובר בהקמת פרויקטים בנושא נדל"ן להוזלת מחירי הדירות, זה משפיע כמובן גם על המוסדות האקדמיים.
בנוסף, עליהם לדאוג לכל שאר ההוצאות הכרוכות בגידול ילדים. גנים, בתי ספר, כל הרכוש הנלווה ועוד. כל ההוצאות האלה מחירן נמוך מאוד כאשר מדובר בפריפריה. עבור סטודנטים שהם נשואים ולומדים לימודים אקדמאיים, הפערים בין לימודים בפריפריה לעומת איזור המרכז עצומים.
ישנן דוגמאות רבות להוצאות של זוגות נשואים אשר הינן נמוכות באופן משמעותי כאשר הם לומדים לימודים אקדמאיים בפריפריה ולא באזור המרכז. זוגות נשואים צריכים לדאוג גם להוצאות עבור ברית, בריתה, אולם לבר מצווה, אולם או הפקת אירועים וכן הלאה. השכרת מקומות אלו בפריפריה עולה הרבה פחות מאשר באזור המרכז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה