יום רביעי, 27 ביוני 2012

לעבוד בחו"ל ולהשלים בגרויות

צעירים שלא סיימו את מבחני הבגרות בזמן לימודיהם ובזמן השירות הצבאי לא יכלו לעסוק בכך מגיעים לצומת לאחר שחרורם מצה"ל בו עליהם להחליט האם במקום לצאת כמו רוב חבריהם לטיול, ולתכנן לימודים לתואר ראשון, עליהם ללמוד ולהשלים בגרויות ורק אז להמשיך לטיול או לוותר על הטיול ולהמשיך לאחר הבגרות ללימודים. החלטה זו קשה מכיוון שהצעיר זקוק להפוגה מרעננת לאחר שירות של כמה שנים בצבא. מצד אחד אין הוא רוצה להתחיל את החיים האזרחיים ללא הטיול המפורסם וצד שני הוא מתבלבל ולא יודע להחליט האם לצאת לטיול ורק אז להשלים בגרויות, מה שימנע ממנו להתחיל בלימודים לתואר ראשון יחד עם חבריו ויעכב את קידומו האישי באזרחות. צעיר המעוניין להירשם לתואר בחוג לימודי כלכלה יכול היום לצאת לחו"ל ולמצוא עבודה כמו עבודות מכירה בעגלות או עבודת אבטחה, מכירת תמונות ועוד ובזמן העבודה בחו"ל בעודו חוסך כסף לטיול וללימודים ללמוד און ליין לבגרות דרך אחת מהמכללות המספקות שירות לימודים חדשני זה ואף להיבחן. כך, מנצל הצעיר היטב את הזמן ומשלב בין רצונותיו לשהות בחו"ל והשלים את הבגרות. כיום, יותר ויותר קורסים ותארים מוצעים ללימוד באמצעות המחשב כך שגם אדם המקבל גמול השתלמות יכול לשקול לימודי און ליין ולהשתמש במחשב האישי בבית ללימודים.

השלמת בגרות או שיפור ציונים


יש הבדל בין תלמידים המעוניינים בשיפור ציוני בגרות לבין תלמידים הזקוקים להשלים בגרות. לפי מספר כתבות בחדשות ערוץ 2, שכיר המקבל גמול השתלמות ממקום עבודתו וזוכה לאופציה לצאת ללימודים על חשבון העבודה יהיה מעוניין לשפר ציוני בגרות במידה וציוניו אינם מספיקים כדי להתקבל לחוג מסוים. צעירים או אנשים שלא השלימו בגרויות בזמן לימודיהם ומעוניינים להירשם לחוג מסוים חייבים להשלים את הבגרות לפני שיגישו מועמדות ללימודים. גם ביניהם יש כאלה שחייבים לשפר ציונים כדי לעמוד בדרישות הקבלה של מוסד אקדמי כלשהו בכדי להתקבל ללימודי תואר ראשון, לימודי הסמכה או לימודים מקצועיים לתעודה. לעתים כדאי לצאת לחו"ל ולעבוד וכך בתקופה קצרה ניתן לחסוף כסף רב שישמש את הצעיר לממן את לימודיו וחייו בישראל בזמן העבודה. חיפוש בגוגל מראה כי יותר ויותר מכללות ובתי ספר לבגרויות מאפשרות את לימודי האון ליין כך שאין מניעה בפני הצעיר לשלב עבודה בחו"ל והכנה לבגרויות. כך, בעודו חוסך כסף עבור לימודי כלכלה, לומד הצעיר לבגרויות ובבואו לארץ ניגש למבחן שהמועד שלו ידוע מראש ויכול להמשיך במסלול הלימודים באקדמיה.

לימודים לבגרות און ליין


כל מה שתלמיד זקוק לו על מנת ללמוד און ליין הוא מחשב, חיבור לאינטרנט, אזניות, מצלמה ומיקרופון. מכללות להשלמת בגרויות מציעות מספר מסלולים. לימודים בכיתה וירטואלית או לימודים באופן פרטי. אחד היתרונות הוא שהתלמיד יכול לעצור בכל נקודת זמן, לשאול שאלות ולהתקדם בקצב שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה