יום חמישי, 28 ביוני 2012

ללמוד מקצועות טיפוליים הפך לאופנה


שמתם לב כמה מטפלים חדשים מפרסמים עצמם בכל יום? נראה שעוד ועוד אנשים לומדים את להיות מטפלים והביקוש הולך וגובר. אחד מתחומי הלימוד המגוונים והמרתקים ביותר קשור למקצועות הטיפול השונים. בהתאמה גם אופציות הלימוד מגוונות מאד ואפשריות בכל רחבי הארץ.  כיום יש מכללות ומגמות רבות לרפואה משלימה בתחומי המגע, הנפש, והגוף, כמו גם מסלולים המיועדים לאלו המעדיפים להשתלב במערכי העבודה בתחום הסיעוד, הריפוי בעיסוק וכמובן הרפואה הקוונציונאלית והפסיכולוגיה. מול השפע של האופציות לעזור לאנשים ומול כל כך הרבה שיטות ריפוי יכול המתעניין להתבלבל מעט. אז איך עושים סדר ומחליטים איזה מקצוע טיפולי כדאי לנו ללמוד?

איך בוחרים מקצוע טיפולי ?

לפני שאנחנו בוחרים מקצוע עלינו לקחת בחשבון את הנטייה הטבעית שלנו. ללמוד שבע שנים רפואה אינו מתאים לכל אחד ומצד שני לא כל אדם ימצא עצמו מתעניין בללמוד איך להעביר טיפול הילינג רב עוצמה. עלינו לבדוק עם עצמנו כמה שנים אנו יכולים ורוצים להשקיע בלימודים, עד כמה חשוב לנו להשתלב במערכות או במוסדות קיימים כמו למשל קופות החולים או בתי מלון המחזיקים אתרי ספא, עיסוי ופינוק. אם אנו מגלים שאנו חולמים על עסק עצמאי בו ניתן סוגים שונים של טיפולים ונציע ללקוחות שלנו עולם ומלואו של רפואה הוליסטית, כדאי שנבחר באחת המכללות המציעה שלל מגמות ושלל שיטות של הרפואה המשלימה . אם ברצוננו להתמחות בתחום אחד כמו רפואה סינית, הומאופטיה או אולי עיסוי רקמות עמוק- צפויה לנו מלאכת בחירה אחרת לגבי מוסד ההשכלה הגבוהה בו נרצה ללמוד. בכל מקרה כדאי שהשיטה בה אנו בוחרים תהיה עבורנו מרתקת , מהנה ורבת השפעה. האמונה שלנו ביכולות של השיטה אותה נלמד תשפיע על היכולת שלנו להיות סטודנטים משקיענים ומטפלים מצליחים בעתיד.

מה מושך אותנו בלהיות מטפלים?

יש האומרים שמי שבא ללמוד לטפל באחרים מעוניין קודם כל לעבור טיפול בעצמו... יש כאלו שאחרי טיולים בעולם נחשפו לטיפולים שונים, אין ספק שסוג כזה של לימודים מעביר את הסטודנט תהליך מרתק של העצמה וגמישות, פתיחה של הלב ורכישת ביטחון עצמי ואינטימיות בתקשורת עם אחרים. תכונות שישמשו אותו היטב בתקשורת העתידית עם מטופלים. אלה מקצועות המתאימים באופן מיוחד גם לנשים. לא נדיר לראות במכללות נשים הנושאות תינוק בעזרת מנשא לתינוק ובונות את הצעד הכלכלי הבא שלהן, מתוך הבנה והקשבה לעובדה שבשעת טיפול אחת תוכלנה להרוויח סכום נאה של כסף, לבחור לעבוד בשעות הנוחות להן ולהקים קליניקה במידת הצורך אפילו בבית. העבודה בריפוי ובעצמה של אנשים אחרים מעניקה לנו סיפוק, עניין מתמיד ואת התחושה הטובה שאנו תורמים לעולם ולומדים להכיר את עצמנו ואחרים מתוך נקודת מבט עמוקה ומעניינת. לרוב, נגלה שאם אנו מטפלים טובים, הרי שהיכולות שלנו לעבוד בפועל ולהתפרנס כבר בסמוך לסיום הלימודים פתוחות עבורנו ושהאופציות הכלכליות הכרוכות בכך לא מעטות. כל מה שנותר לנו הוא להתחיל ולבחטר מסלול לימודי ומשם הדרך לחיים מלאי מעניין והגשמה כבר פתוחה בפנינו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה