יום חמישי, 28 ביוני 2012

סדנת שוקולד מקצועית


השוקולד הוא מזון אשר מעטים מצליחים לעמוד בפניו. הארומה, מגוון הטעמים, המרקם הנמס בפה – כל אלה הופכים את השוקולד למאכל האהוב כמעט על כולם (פרט לכמה יחידי סגולה...). מחקרים רבים נעשו על השוקולד על מנת להבין מדוע רבים מוצאים את עצמם מתמכרים אליו. אחת הסיבות שהתגלו היא כי השוקולד משחרר אנדורפינים במוח. חומרים אלו גורמים לתחושה של שמחה ושחרור, מכאן גם ניתן בקלות להבין מדוע השוקולד כה ממכר. אבל מה בדבר הכנת השוקולד? קונדיטורים ואוהבי שוקולד רבים מסתקרנים מתהליך ההכנה של סוגי השוקולד השונים. במיוחד בשביל אנשים אלה הומצאה סדנת השוקולד.

מהי סדנת שוקולד?

קיימים סוגים רבים של סדנאות שוקולד. ככלל, גם אם אתם מעוניינים בסדנת שוקולד מקצועית, יהיה עליכם להתחיל מסדנת השוקולד הבסיסית. סדנת שוקולד בסיסית כוללת בדרך כלל שלושה מפגשים באורך ארבע שעות כל אחד. בסדנה נלמדים שני נושאים עיקריים:
עולם השוקולד – מדובר בהיכרות עם ההיסטוריה של עולם השוקולד, סוגי השוקולד הקיימים בעולם, גידול פולי הקקאו ועוד.
הכנת השוקולד – זוהי למעשה המטרה העיקרית של הסדנה. הכנת השוקולד כוללת שלבים רבים ביניהם הבאת השוקולד לטמפרטורה הנכונה לצורך העבודה, הכנה של סוגי קינוחים שונים באמצעות השוקולד (כגון פרלינים) וכמובן תזכו גם לטעום מתוצריכם.
סדנת השוקולד הבסיסית מתאימה מאוד גם לאלו שאין להם שום ניסיון במטבח או בקונדיטוריה. תוכלו בשופרסל מבצעים להשיג את כל המצרכים, ובסדנה תלמדו כל שעליכם לדעת על מנת להכין מגוון שוקולדים תחת קורת ביתכם. נסייג ונאמר כי למרות הידע הרב שמעניקה הסדנה בנוגע להכנת השוקולד, במידה ותרצו לשחזר את ההצלחה בביתכם עדיין יהיה עליכם לרכוש מגוון גדול ויקר של כלים בהם תצטרכו לעשות שימוש לצורך ההכנה. למעוניינים להתפתח באופן מקצועי בתחום השוקולד קיימות סדנאות מקצועיות יותר אותן ניתן לקחת אחרי שסיימתם את הקורס הבסיסי. בסדנאות המקצועיות נלמד מגוון עוד יותר גדול של קינוחים אותם ניתן ליצור משוקולד, נלמדות שיטות מקצועיות שונות וכמובן שההעמקה בתהליך הייצור, הכלים בהם נעשה שימוש ועוד היא הרבה יותר גדולה. סדנה מקצועית יכולה לפתוח לכם דלת לעיסוק בתחום השוקולד והקונדיטוריה בעתיד ולהעשיר את עולמכם גם לצורך ייצור ביתי של שוקולדים למיניהם.

כמה זה עולה?

עלותה של הסדנה משתנה בהתאם לפרמטרים שונים. סדנאות פשוטות לילדים ונוער יעלו בממוצע 40 שקלים למשתתף ויארכו כ-45 דקות. סדנאות פשוטות למבוגרים יהיו מעמיקות יותר וארוכות יותר, כשעה בממוצע, ועלותן כ-70 שקלים למשתתף. סדנאות השוקולד הללו מתאימות מאוד לאירועים שונים ביניהם ימי הולדת, מסיבת רווקות ועוד. הזמנה של סדנה לקבוצה גדולה או למשפחה יכולה להוזיל את המחיר משמעותית ולכן מומלצת במיוחד לאירועים שתוארו לעיל. הסדנה הבסיסית (כ-4 שעות) והסדנאות המקצועיות יהיו כמובן יקרות יותר, טווח המחירים רחב יותר ונקבע בהתאם לניסיונכם, תקציבכם או התועלת אותה אתם מחפשים להפיק מהסדנאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה