יום חמישי, 28 ביוני 2012

קורס פרמדיקים


עשרות רבות של קורסים מקצועיים קיימים בישראל. חלקם יפתחו לכם אפיקים חדשים. אחרים יספקו לכם אפשרות למקצוע. ישנם קורסים שיעזרו לכם בחיים האישים. אבל יש רק מקום אחד שבו הקורסים מצילים חיים. מהקורסים של מד"א תמצאו עם ידע שעשוי לעזור לכם ביום מן הימים בדבר הכי חשוב שיש בחיים - החיים עצמם. קורס פרמדיקים הוא אחד המרתקים, המקיפים והחשובים ביותר מבין הקורסים של מד"א. להיות חלק מהקורס, זה להיות חלק ממשפחת מצילי החיים.

מעבר לקריטריונים הברורים של גיל מינימאלי, בריאות תקינה, תעודת יושר, ניסיון רפואי (מתנדב מד"א או חובש צבאי ייחשב כניסיון) וכדומה, כדי להתקבל והצליח בקורס פרמדיקים צריכים לעמוד בקריטריון שלא כתוב בשום מקום - צריך להיות אנשים קרי רוח, רגועים, שלווים, כאלו שעומדים במצבי לחץ, כאלה שמתפקדים גם תחת מראות לא קלים. "אייס מנים". נכון שהתכונה הזאת משתפרת עם הזמן, אבל אם אתם מאלה שמתעלפים בזמן זריקות וחיסונים ומקבלים סחרחורת בפרקים של "האנטומיה של גריי", כנראה שזה לא המקום בשבילכם.

לימודי מנהל עסקים מושתתים על המוטו של "ההצלחה בידיים שלך". כך גם בקורס פרמדיקים לומדים שאם תעבדו נכון, על פי הכללים, על פי מה שלמדתם, היכולת להציל אדם מפגיעה חמורה נמצאת בידיים שלכם. כדאי שתשננו את המסר הזה כבר מההתחלה.
כאמור, עבור קבלה לקורס פרמדיקים תצטרכו לעמוד בדרישות סף וכן לעמוד בראיון קבלה בו תיבחן רמת האנגלית שלכם והניסיון הרפואי שלכם, וכן מבחן פסיכוטכני. אם עברתם את הכול בהצלחה, תיכנסו לאחד משני המסלולים המוצעים - לימודי בוקר הנמשים שנה וחצי ולימודי ערב הנמשכים שנתיים. למרות האורך הרב, חשוב להדגיש - אלו לימודי תעודה ולא תואר.

מסלול הבוקר עמוס יותר וכולל לימודים 4 פעמים בשבוע 9 שעות ביום למשך חצי שנה, בסיומם ייערך שלב סינון ראשוני. החניך ימשיך ללמוד עוד כשלושה חודשים לפני שיעבור לשלב השני, הכולל עשרה שבועות בהתנסות קלינית בבתי חולים. במסלול הערב נמשך השלב העיוני 12 חודשים, אך העומס פחות גבוה וכולל לימודים 3 פעמים בשבוע.
בשלב הבא ישלים החניך 80 משמרות לפחות בניידת מד"א בו הוא יקבל את הכשרתו באופן מעשי וישתתף בהדרגה בטיפולים ובמקרים בהם ייתקל. בשלב האחרון יידרש החניך לעבור מבחן הסמכה, וזאת לאחר מספר שיעורי חזרה על החומר.

חניך שעמד בכל מטלות הקורס, כולל בקורס חובשי רפואת חירום המתקיים לפני תחילת קורס פרמדיקים ומהווה את הבסיס עבורו, ובבחינת ההסמכה יזכה לתעודת פרמדיק ממד"א וממשרד הבריאות ויהיה רשאי לשמש כפרמדיק בישראל. תמיד ניתן להמשיך כמובן ללימודי רפואה השונים כגון טכנאי רנטגן, ממוגרפיה וכיו"ב
עלות כוללת של קורס פרמדיקים מגיעה לקרוב ל-31 אלף שקל, נכון קצת יקר אבל החיים שתצילו שווים כל שקל שתוציאו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה