יום חמישי, 28 ביוני 2012

קורסים ופעילויות העשרה – הגעת לגיל שאפשר להתחיל


לאחר שנים של לימודים תיכוניים, שירות צבאי, לימודים אקדמאים, עבודה אינטנסיבית (כולל מעברים של כל שנתיים שלוש אצל השכירים), גידול ילדים ובכלל מרוץ החיים, בגיל מסוים, בדרך כלל אחרי מחצית החיים (גיל 40-50) מגיעים למצב שחושבים ומהרהרים על מימוש עצמי. מימוש והתפתחות מנטאלית בתחומים שאוהבים באמת ולא רק על הדרך המקצועית או הקיומית של עבודה, להביא כסף הביתה, להחזיר את המשכנתא החודשית ולשמור על הפנסיה הראלית.

רפואה אלטרנטיבית כאופציה להגשמה עצמית

תחומי העשרה מקובלים ופופולריים במיוחד בשנים האחרונות מתבססים על הרפואה האלטרנטיבית ועל תורות הנפש והגוף מהמזרח הרחוק. יתכן כי גם החשיפה למזרח כיעד לטיול אחרי הצבא ובכלל ההיחשפות לתרבויות המזרח של סין, הודו ועוד תורמים רבות לנושא. התחומים הכלולים במושג הרחב של רפואה משלימה הינם: רפואה סינית, נטורופתיה, שיאצו, טווינא, רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי, ארומתרפיה, תזונה וצמחי מרפה, רייקי, פרחי בך, דמיון מודרך, מדיטציה וכדומה. המוסדות בהן ניתן לקבל קורסי העשרה ולימודים בתחום הם מכללת ברק לרפואה משלימה בירושלים, מכללת מהות בתל אביב, מכללת תלתן לרפואה משלימה, קמפוס ברושים שם ניתן ללמוד ספורט וגם רפואה משלימה, המכללה האקדמית גבעת ושינגטון באשדוד, מירב - ביה"ס לרפואה משלימה של האוניברסיטה הפתוחה(לימודי חוץ), מדיסין - שלוחת בית ברל, כפר סבא וחיפה ובעוד מוסדות מוכרים או חובבניים שצצים מעת לעת. לאחר סיום הלימודים ו/או הקורסים הנלמדים ניתן לעבוד מהבית, ממוסדות בריאות משלימה מוכרים (כדוגמת קופות החולים), מלונות בארץ, מועדוני בריאות אלטרנטיביים ועוד.
תחומים נוספים המושכים התעניינות של אנשים שהגיעו לשלב המימוש העצמי הם שטחי האומנות השונים: ציור רישום ואיור, פיסול כדרות וקרמיקה, ויטארז' ואומנות ניפוח זכוכית, פיסול באבן במתכת, נגרות ועץ, נפחות, עיצוב לוגו ועיצוב גרפי, תכשיטנות צורפות ושיבוץ אבני חן ועוד.

ספורט בריא לגוף ולנפש

במקביל להתפתחות מקצועית, הזמן הפנוי של האנשים "אחרי הקריירה" מביא אותם גם לעסוק בענפי ספורט שונים. אופנת הריצות וההשתתפות במרתונים בעיצומה. כולם רצים ומכינים עצמם למרוץ הלילה של נייקי או אדידס, מרתון ג'ילט תל-אביב, מרתון ירושלים, מרתון עין גדי ועוד הזדמנויות לחגיגת ריצה כולל נסיעות לחו"ל המשלבות השתתפות בתחרויות ריצה המוניות בכל בירה אירופאית כמו ברלין, ברצלונה, אמסטרדם או לונדון. העיסוק בספורט דורש השקעה של שעות אימון (מינימום 3 פעמים בשבוע), השקעה בביגוד ונעליים מקצועיות לריצה וכמובן במציאת חברה מתאימה לאימונים על מנת לא לאבד עניין לאחר שבוע שבועיים של עיסוק בתחום. המתאמנים בחדר כושר מתחילים לקחת מאמנים ומאמנות אישיים ההופכים את האימונים הסיזיפיים והמשעממים לרוטינה סמי מקצועית ויותר רצינית, המלווה בדרך כלל בייעוץ תזונה ואורך חיים נכון ובריא. אנשים שידם אינה מאפשרת את התשלום למאמן אישי שיכול לעמוד על מאות ואף אלפי שקלים בחודש יכולים להצטרף לקבוצות אימון משותפות בחדר כושר או אימונים קבוצתיים של ספורט אירובי בפארקים השונים כאימוני ספורט בחוץ (לא מומלץ בעונת החורף). בקיצור, אפשר להתחיל לעשות כייף ולקחת את החיים למסלולים יותר בריאים ופחות לחוצים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה